Feléledt a legenda, avagy ismét van McLaren Elva

Maga Bruce McLaren alkotta meg a hatvanas években az Elva Roadstert, mely lényegében egy a kor csúcstechnológiáját felvonultató utcai versenyautó volt. Most megismétli a mutatványt a McLaren, azaz itt az Elva modern reinkarnációja.

Bruce McLaren a hatvanas években álmodta meg azt az Elva Roadstert, mely valahol félúton volt az utcai sportkocsik és a versenyautók között. A legendás klasszikus sok gyűjtő álma, most pedig már a modern reinkarnáció is bemutatkozott.

Az új Elva első ránézésre egy bátor tanulmánynak tűnik, viszont a gyártó megerősítette, hogy nem az. Tehát jövőre ugyan ebben a formában, azaz szélvédő nélkül lehet majd megvásárolni az új McLaren különlegességet. A szélvédő nélküli autó igazán szeles autózást sejtet, ám ez csak a látszat, hiszen a karosszéria úgy lett kialakítva, hogy nagyobb sebességnél a szelet elterelje a vezető fejétől, így nem kötelező a bukósisak sem a vezetéséhez.

Nem csak ezért különleges az Elva. Ez lesz a kínálat legkönnyebb darabja a gyáriak elmondása szerint. Pontos adatokat még nem árultak el ezzel kapcsolatban, azt viszont lehet tudni, hogy a karbonszálas elemek mellett olyan megoldásokkal is csökkentették a tömeget, mint például a titán fékdugattyúk alkalmazása, mellyel kerek egy kilogrammal tud könnyebb lenni az autó, mint a hagyományos dugattyúk beszerelése esetén.

Természetesen lóerőkben sem lesz hiány, sőt már-már az ésszerűtlen kategóriát nyaldossa a tény, hogy a McLaren Senna 4 literes V8-as motorját használták fel hozzá, 815 lóerőre hangolva. Ezzel a mindösszesen 399 példányban készülő egzotikus sportkocsi alig 3 másodperc alatt éri el a 100-as tempót, a 200-as sprinthez is elég lesz 6,7 másodperc neki.