Bitang erős dízellel bővült az Audi A8 palettája

Bár manapság inkább az elektromos hajtásláncok divatosak, azért az Audi még nem engedi el a jó öreg gázolajos technológiát sem. Erre a legjobb bizonyíték, hogy most új dízel egységgel bővült az A8 zászlóshajó palettája.

Abban a korban, amikor szinte minden fejlesztés az elektromos autózást veszi célba és a benzines egységeket is csak hibrid formában merik piacra dobni a gyártók, nagy bátorságra vall, ha valaki bevállal egy-egy új dízel egységet a palettájában. Az Audi nem csak bátor, hanem tudja is, hogy a nagyobb modellek vásárlóinak mire van szüksége.

Bizony, a gázolajos egységekre! Ezek azok a motorok, melyek a nagy „közúti hajókat” a kimagasló nyomatéknak köszönhetően lendületesen és megbízhatóan mozgatják, ráadásul a technológia működésének köszönhetően egy tele töltött tankkal szinte a világból kimennek. Akárcsak a négykarikások 4 literes V8-as egysége, mely a Q7 után már az A8 paletta részét is képezi.

Ez az egység mild-hibrid rendszerrel van kiegészítve (48V), a teljesítménye pedig 435 lóerő 900 Nm nyomaték mellett! Ennek köszönhetően a 2,3 tonnás limuzin 4,4 másodperc alatt képes elérni a 100 kilométeres óránkénti sebességet, a végsebesség pedig 250-es tempónál van elektronikusan limitálva.

Persze, a dízel A8 nem a versenyzésről szól, hanem a kényelmes hosszú utazásokról. És ez az a pont, ahol egy dízel átveszi az előnyt a teljes hibrid vagy a benzines hajtásoktól (a tisztán elektromos még ebben a témában szóba se jöhet), hiszen autópálya tempónál nincs magas fordulatszám, ergo kisebb a motorzaj is, na meg persze a teljesítményhez mérten elhanyagolható 7,2 literes fogyasztás sem éppen elhanyagolható tényező.