Átrajzolja az A8-ról alkotott képet az Audi új tanulmánya

Egyesek szerint semmi köze a most ismert A8 modellekhez, ráadásul az sem biztos, hogy ilyen formában megvalósul, az Audi Grandsphere koncepció alapvetően új szemléletet jelez a négykarikás márkánál.

Az Audi a jelenlegi A8 szériával már öt éve a piacon van, így lassan tényleg aktuálissá válik a kérdés, hogy vajon milyen lesz a négykarikások következő zászlóshajója? Az biztos, hogy a Mercedes nagyon odatette magát az elmúlt időszakban, a BMW is nagyszabású tervekkel rukkolt elő, így az Audi sem veheti félvállról a dolgot.

Be is mutattak egy látványos tanulmányt a németek, melyet csak Grandsphere névre kereszteltek a kétajtós luxuskupé Skysphere tanulmány után. Na de ez lesz a következő A8? Akár az is benne lehet a pakliban, de akkor valószínűleg még jópár évig marad a jelenlegi széria.

A Grandsphere ugyanis annyira merész és futurisztikus, hogy az még a Mercedes EQS-en is túltesz. A dizájn nem csak lendületes, hanem lényegében egy négyajtós sportkocsit kell elképzelni a jövőből, ami teljesen ellentmond az eddigi A8 formaterveknek. Szedán, de nem úgy, ahogy eddig hozzászokott az ember.

A belső elrendezés még ennél is merészebb. Ott ugyanis teljesen letisztult, mégis előkelő környezet fogadja az ember. Annyira letisztult, hogy ha akarjuk, akkor még a műszerfal és a kormánykerék sem rondít bele az összképbe.

Ez annak köszönhető, hogy a tanulmány tudja a 4-es szintű önvezetést, amihez már nem kellenek kezelőszervek, így az elől utazók teljesen átadhatják magukat a pihenésnek vagy éppen a munkának. Ezért is az A8-al ellentétben a belső elrendezés a tanulmányban inkább az első ülések kényelmére helyezi a hangsúlyt, hátul csak egy visszafogottabb padot találhatunk. Miért? Mert a jövő sofőrös autójában nem kell külön hely a sofőrnek, az el van rejtve az elektronikában.

Amiből természetesen van elég a koncepcióban, főként azt tekintve, hogy teljesen elektromos a hajtása. Nem is lehetne más. A két erőforrás 700 lóerős rendszerteljesítményre képes, a 120 kWh-s akkumulátor csomag az áramvonalas felépítésnek köszönhetően pedig 750 kilométeres hatótávot tesz lehetővé.

Továbbra is kérdéses viszont, hogy vajon tényleg ez lesz-e a következő A8. Erről még a gyáriak sem mertek nyilatkozni, bár Mark Lichte, a gyártó vezető dizájnere a Mercedes S osztály bemutatója után azt mondta korábban, hogy most már nem engedhetik meg maguknak, hogy ne valami alapvetően újjal álljanak elő, ha versenyben akarnak maradni.