A Bentley is megérezte a kínai piac fellendülését

A története legjobb januárját zárta a Bentley, miután csaknem 50 százalékkal több értékesítést tudnak felmutatni, mint tavaly ilyenkor. A kínai vásárlók húzták fel alaposan a statisztikákat.

Nemrég a Volvo számolt be arról, hogy minden eddiginél erősebb évnyitást sikerült produkálniuk, most pedig a Bentley is büszkén jelentette be, hogy sikerült 50 százalékkal megdobni az értékesítéseket a tavalyi évhez viszonyítva. A két eredményben azonban van egy közös pont: a kínai piac egyre növekvő felvásárlói kedve.

„Az idei év elején 50 százalékos növekedés figyelhető meg a rendelések számában. Kína nyújtotta a legkiemelkedőbb teljesítményt ezen a téren, az ottani adatok messze meghaladták az elvárásokat”- mondta Adrian Hallmark vezérigazgató a Reuters számára adott interjújában.

Hallmark továbbá azt is hozzátette, hogy őket egyelőre nem érinti a globális félvezető-hiány és a Brexit hatásai sem érződnek most még drasztikusan a termelésben. Azt nem árulta el a Bentley vezér, hogy pontosan januárban hány autót sikerült eladniuk, viszont a Volkswagen fennhatósága alatt működő gyártó a tavalyi eredményekre sem panaszkodhat.

A 2020-as évben ugyanis 11 206 darabos értékesítéssel, két százalékkal jobb eredményt értek el, mint a 2019-es szezonban. Mindezt annak ellenére, hogy a pandémiás helyzet miatt az év első felében majdnem két hónapra le kellett állnia a crewe-i gyáregységnek, majd további kilenc héten keresztül csak megfelezett kapacitással folytak tovább a munkálatok.