Egy vízre felúszást megakadályozó módszeren dolgozik három neves cég

Az Italdesign, a Bosch és az Easyrain egy olyan biztonsági megoldáson dolgozik, mely vízzel akadályozná meg a vízre felúszás, vagyis az aquaplaning jelenségét. 

Gyakorlatilag nincs olyan autós, aki nem találkozott még az aquaplaning, más néven a vízre felúszás jelenségével. Ez akkor történik meg, amikor tempósan egy nagyobb pocsolyába hajtunk, a gumi már nem tudja kiszorítani teljesen a vizet maga alól, ezáltal vízréteg képződik az abroncs és az út között. Mi történik ilyenkor? Mintha jégen autóznánk!

Természetesen ez rengeteg veszélyt rejt magában, ami ellen évek óta küzdenek már az autóipar szereplői. Leginkább a gumigyártók tudtak eddig babrálni a mintázattal és a profilmélységgel, ám most egy olyan szerkezet tesztelésébe kezdett bele az Italdesign, a Bosch és az Easyrain, amely teljesen új módon közelíti meg a problémát.

Az AIS (Aquaplaning Intelligent System) lényege ugyanis, hogy ha úgy érzékelik a szenzorok, hogy megtörtént a felúszás, akkor az autó az első kerekek elé vízsugarat lövell ki. Vízzel a víz ellen? Persze, hiszen a nyomás szépen széttolja a mélyebb réteget, ezáltal segítve a guminak abban, hogy ismét tapadást találjon.

Az Easyrain közleménye szerint az eddigi tesztelések arra mutattak rá, hogy ez a megoldás 35 százalékkal javítja az abroncsok tapadását nedves időben, ami ugyan nem egyenlő azzal, hogy most már bármekkora lendülettel be lehet támadni a tócsákat, viszont arra elég, hogy életszerű helyzetekben megoldást kínáljon.

A fejlesztés még javában tart, egyelőre nem esett szó arról, hogy az AIS mikor jelenhet meg először hétköznapi felhasználásban is. A működéséről a videó ide kattintva tekinthető meg.