Szépen szól a Toyota hidrogénes versenyautója

A karbonsemlegesség elérésére törekszik a Toyota is, ám ők nem csak az elektromos hajtásokban látják a potenciált. Hidrogénnel még a megszokott hangzásról sem kell lemondanunk!

A karbonsemlegesség elérése jelenleg az autóipar nagy célkitűzése, melynek fontossága még az önvezető és balesetmentes közlekedés felett is áll érthető módon. A cél a környezet és saját magunk megmentése (bár ezernyi területen és iparágban kell még ehhez érdemben változtatásokat eszközölnünk), melyhez manapság a legtöbbet emlegetett módszer bizony az elektromos autók előtérbe helyezése. Természetesen vannak még más alternatívák is, például a Toyota szeret hozzányúlni a hidrogénhez is. Nem csak elektromosságot előállító üzemanyagcellák formájában, hanem a belsőégésű motorokat tápláló alternatív üzemanyag képében is!

Erre a legjobb példa, hogy a japánok idén egy új versenyautóval vágnak majd neki a Super Taikyu Series versenysorozatnak, egészen pontosan egy olyan Corollával, mely morog, durrog és minden tekintetben a máig ismert autózás élményét képviseli, ellenben egy gramm CO2 sem távozik csapatás közben a kipufogójából. Na jó, egy kis NOx képződik a hidrogén égetésével a gyáriak szerint, meg van egy egészen elhanyagolható mértékű olajfogyasztás is, de az előrelépés kézzel fogható a kőolaj-alapú üzemanyagok használatához képest!

A Corollában a Yaris GR-ból ismerős háromhengeres turbós erőforrás dolgozik, az égéstérbe pedig sűrített hidrogént fecskendeznek, mely a benzines vagy dízel motorokhoz hasonló elvek szerint, robbanásokkal üzemelteti az egységet. Sőt, a japánok hangsúlyozzák, hogy mivel a hidrogén gyúlékonyabb, mint a ma használt üzemanyagok, ezért jobban reagál a gázadásra a motor. „Nem annyira más az érzés, mint amire számítottam. Úgy viselkedik, mint egy normál motor!”- mondta a tesztelés után Hiroaki Ishiura, az ORC ROOKIE Racing csapat pilótája.