300 lóerő fölötti Leaf? Van, de nem neked!

A Nissan csupán az érdekesség kedvéért bemutatott egy 309 lóerős elektromos Leaf példányt. Nem koncepció, nem is eladó, csupán ezzel tesztelik a márka következő elektromos hajtásláncát.

A Nissan Leaf napjaink egyik legsikeresebb elektromos autója, amit főként az elfogadható hatótávjának és a praktikumának köszönhet. Lóerőgyárnak viszont sosem nevezhettük, de ez most egyetlen példány erejéig meg fog változni.

A japánok ugyanis bemutattak egy olyan példányt, ami két elektromos motorral és 309 lóerőnyi összteljesítménnyel rendelkezik. Ha ez nem lenne elég, mind a két tengely hajtott, kanyarodáskor pedig az energiavisszanyerő fékek folyamatosan működnek a kellő stabilitás és némi töltöttség visszanyerés érdekében. Ennek is köszönhető, hogy az átlagosnál sokkal kisebb kormánymozdulat kell a kanyarodáshoz.

A beltérben a normál Leaf esetében megszokottnál jóval szélesebb érintőképernyőt találhatunk, mely az autó minden egyes paraméterét képes megjeleníteni. Ez azért fontos, mert ez az autó bizony tesztelésre lett kitalálva, nem különleges széria vagy pedig tanulmány. A Nissan következő generációs elektromos hajtását tesztelik vele a mérnökök.