Visszapillantó: két éve érkezett a Lada Vesta

Ki hinné, hogy már két évvel ezelőtt számoltunk be arról, hogy bemutatták a Lada újdonságát, a Vestát? Pedig napra pontosan ennyi idő telt már el azóta…

A Renault égisze alatt folyt az új Lada kifejlesztése – nem csoda, hogy számos részeleme (például a váltója) a franciáktól származik. De a formaterv és a motor teljesen saját alkotás. Ami elsősorban azt bizonyítja, hogy immár az orosz mérnökök is gondoskodnak róla, hogy a karosszérialakatosoknak jó adag fejfájást okozzon egy új autó. A Vesta végleges változatának oldalsó elemei ugyanis olyan trükkös törésekkel készülnek, amelyek rémálmokat okozhatnak a javítóműhelyek vezetőinek. (Talán az Opel Insignia vonalait irigyelték el a tervezők?) Az egyelőre csak négyajtós változatban bemutatott alsó-középkategóriás újdonság külseje felvonultat mindent, ami csak divatosnak számít manapság: a dinamizmust sugalló krómcsíkokkal szegélyezett öv-vonal alatti légbeömlőt, sötétített lámpaburákat, látványos 16-os alufelniket, érintőképernyős elektronikai rendszert…

A sorozatgyártásra érett Vesta 4410 milliméter hosszú, 1706 mm széles és 1497 mm magas, tengelytávja 2635 mm. A csomagok számára 380 liternyi tér áll rendelkezésre. A hajtásról egyelőre a Lada saját fejlesztésű 1,6 literes, 106 lóerős benzinmotorja gondoskodik, de a hírek szerint jó néhány Dacia- és Renault motort is lehet majd kapni hozzá. Az ötsebességes kézi váltó a Renault-tól származik, és lesz majd robotizált változat is belőle, amelyben nem kell kuplungozni, de automatát egyelőre nem terveznek. Nincs hír még arról sem, hogy mikor érkezhet az autó kombi változata, amelynek tanulmányváltozatáról már mi is közzétettünk képeket.