Megépíti az Opel a rajongói Rocks-e változatot

Az Opel még tavaly írt ki egy pályázatot, ahol a kis elektromos Rocks-e modellt kellett a rajongóknak új perspektívába helyezni. Egy dizájner tanuló ötletét találta a legjobbnak a német gyártó, ráadásul meg is építik egyetlen példány erejéig a díjnyertes művet.

Az Opel bizonyos piacokon mintegy városi elektromos alternatívaként kínálja a Citroen Ami átmaszkolt változatát Rocks-e néven. A kis villanyos megjelenésével és egyszerűségével próbálja belopni a vásárlók szívébe magát, de azért a gyáriak néha egy-egy marketing kampánnyal is megpróbálkoznak.

Ilyen például, hogy nemrég az Opel németországi gyáregységében a tűzoltóság szolgálatába is állítottak pár példányt, illetve kiírtak egy pályázatot, amire a Rocks-e témára vártak egyedi elképzeléseket. Ez utóbbira érkezett be annak a Lukas Wenzhöfernek a munkája is, aki terepezésre is alkalmas versenyautóként látta meg a lehetőséget a kis kedves villanyos kockában, elnevezésként pedig a Rocks-extreme jelölést választotta.

Lukas a futómű átalakításával kezdte a munkát, pontosan a kettős keresztlengőkaros felfüggesztéssel, melynek köszönhetően a kerekek a karosszériától jobban elkülönülve teszik a dolgukat, természetesen terepezésre szánt abroncsokkal felszerelve.

Azonnal szemet szúr a bukócsövezés is, mely jelen helyzetben nem az utastérben, hanem az autón kívül kapott helyet. Ez nem csak a szűk belső helykínálat miatt alakult így, hanem azért is, mert így arra lehet rászerelni a kiegészítő fényforrásokat és a méretes hátsó szárnyat is.

Az Opel döntéshozóinak annyira megtetszett az ötlet, hogy úgy döntöttek, megépítik azt tényleges autóként is. Csupán egyetlen példányt készítenek belőle, ám az még nem derült ki, hogy a hajtásláncon változtatnak-e. Ha nem, akkor csak külső tekintetében lesz extrém a járgány, a 45 kilométeres óránkénti végsebesség és a 75 kilométeres hatótáv ugyanis ma már nem igazán számít pozitívan kiugró eredménynek.