Sokat bukott a Suzuki az első negyedévben, de már elkezdett erősödni

Évek óta a Suzuki vezeti a magyar újautó piacot, ám ebben az évben nem nyitottak túl fényesen. A készlethiány és a koronavírus is keresztbe tett nekik, de már elkezdődött a megerősödés.

Évek óta Magyarországon piacvezető márkaként van jelen a Suzuki, ám az idei évkezdés nem alakult túl fényesen számukra. A hibrid váltás miatt először is januárban készlethiány alakult ki (az új emissziós értékek miatt ebben az évben már mindenképpen csak a hibrid változatokat kívánták értékesíteni), majd amikor végre felépült volna a kínálat, kirobbant a koronavírus járvány.

Emiatt szintén rosszul alakultak a márciusi eladások, bár a gyáriak próbálták menteni a helyzetet az érintésmentes autóvásárlás bevezetésével. Azonban az is kiderült, hogy a márka vásárlói mindenképpen ragaszkodnak a személyes ügyintézéshez, ha már autót vásárolnak, így éppen annyira megcsappantak a Suzuki eladásai, hogy magyar viszonylatban az ötödik helyig essenek vissza, közvetlenül a Toyota, a Volkswagen, a Dacia és a Skoda mögé (ezen márkák vásárlói valószínűleg rugalmasabban kezelték az online vásárlás lehetőségét, illetve a flottás vásárlások is aktívak tudtak maradni).

A májusi hónapban viszont sikerült annyira megerősödnie a márkának, főként a Vitara eladások fellendülése miatt, hogy az egy hónapra vetített összesítésben megintcsak első helyen állnak nálunk a japánok. Az éves összesített első hely tehát még nincs elúszva, sőt, ha nem lesz egy második nagy koronavírus hullám, akkor a mild hibrid paletta népszerűsége miatt szinte borítékolt, hogy ismét a Suzuki állhat december végén a dobogó legfelső fokára.