Közel 1000 lóerőt préselt ki az M5-ös BMW-ből a Manhart

A Manhart sosem fogta vissza magát, ha BMW modellek tuningolásáról volt szó, de az utolsó kizárólag benzines M5 esetében tényleg mindent beleadtak a srácok. A végeredmény egy közel 1000 lóerős fenevad lett.

Ha Manhart, akkor többnyire a látványos és erős BMW átiratok ugranak be az embernek. Nem véletlen, hiszen a tuning mesterei sosem fogják vissza magukat, amikor tovább kell bolondítani egy bajor modellt. Na de, mit tesznek akkor, ha egy legendás szériát kell búcsúztatni? Ebben az esetben tényleg nincsenek határok.

A srácok legújabb projektje ugyanis a kifutó BMW M5 szériára épül, mely egyben az utolsó M5-ös, mely nem tartalmaz semmi villanyosítást. Érezték is, hogy most a lehető legtöbbet kell kihozni a 4,4 literes V8-asból, így szinte minden ponton hozzátettek valamit ahhoz. A motor éppen ezért karbonszálas légbeömlőket, új turbófeltöltőket, Wagner Tuning intercoolert, Carillo dugattyúkat és átdolgozott hajtórudakat kapott, na meg természetesen a motorvezérlő elektronika is egy kis frissítéssel dolgozik tovább.

A leömlők a motorsport világából érkeztek, míg a rozsdamentes acél kipufogórendszer a Manhart sajátja, ami nem mellesleg állítható szelepekkel rendelkezik a nekünk tetsző hangzás elérése érdekében.

Az eredmény így nem kevesebb mint 928 lóerő 1240 Nm nyomaték mellett, ami érezhető többletet ad még a brutális M5 CS-hez szokott tulajdonosoknak is, akik kénytelenek szerényen beérni a kocsijuk 636 lóerőnyi teljesítményével.

A futómű nagyrészt gyári M5, csak éppen kapott egy kis ültetést a KW Suspension közbenjárásával. Fékek? A Manhart úgy döntött, hogy az M5 esetében alkalmazott karbon-kerámia féktárcsák bőven megteszik ebben az esetben is, így csak a nyergeket festették át kékre a vizuális hatás miatt.

Az MH5 900 névre keresztelt különlegességből csupán öt darabot készítenek majd el, melyek mindegyike teljes mértékben a megrendelő ízléséhez lesz igazítva. A szerencsés és tehetős vásárlók tényleg mindent megváltoztathatnak, nem csak a színt, hanem például a lökhárítók kialakítását és a felnik dizájnját is. A képeken például az első elkészült példány látható, hangsúlyosabb splitterekkel és kék alapfényezéssel és bronz díszcsíkozással. A belső térben is ezek a színek dominálnak, csak éppen fordított mértékben, na meg persze az elengedhetetlen szénszálas díszítés sem maradhatott el.

Az ár? Akármennyi! De tényleg! Ez az a kategória, ahol már nem kérdezősködnek ilyen apróságokról a vásárlók, hanem igyekeznek beleférni az első ötbe. Ebből adódóan valószínűleg már minden példány gazdis ezen sorok írásakor!