Belépő RS egy picit továbbgondolva

Jelenleg az teljesítményre kihegyezett Audik, azaz az RS modellek világába az RS3 a belépő szint, Szó sincs azonban arról, hogy a kocsi gyenge lenne, így az ABT tuningműhely mesterei sem nyúltak a motorhoz a mostani átiratnál. Máshoz viszont igen!

Ha ABT, akkor a legtöbb embernek azonnal beugrik, hogy ez az a világhírű tuningműhely, mely már évtizedek óta hergeli tovább az amúgy is igencsak kihegyezett RS Audi modelleket. A srácok most a paletta belépő modelljéhez, az RS3-hoz nyúltak hozzá.

Először is fontos megjegyezni, hogy a gyári RS3 400 lóerős teljesítménye igencsak erős a maga kategóriájában, így érthető, hogy a tunerek sem nyúltak hozzá az erőforráshoz. Akkor most ugyan úgy viselkedik a kocsi, csak többet kell fizetni érte? Közel sem!

A csupán csak RS3-R névre keresztelt újdonság ugyanis megkapta az ABT állítható, ám alapból is alacsonyabb futóművét és gátlószettjét, illetve megnövelték pár ponton a karosszéria merevségét is. A gyári kerékszettet egy 20-as sportgarnitúrára cserélték, mely könnyebb az eddigi megoldásnál.

A külső természetesen alaposan fel lett dobva karbonszálas elemekkel és agresszív légterelő megoldásokkal, de az összkép közel sem bazári, hanem inkább sportosan kiegyensúlyozott.

Az autó különlegessége még, hogy az ABT csak 200 példányt épít meg belőle, így idővel könnyen gyűjtői darab is válhat belőle. Az első példányokat jövő év elejére szállítják ki a megrendelőknek.