Két részre válik a Fiat

Markánsan kettéoszthatják a Fiatot a márka vezetői, a jövőben a racionális és az emocionális kategóriába sorolható modellek alkotják a kínálatot.

Az európai piacon két részre oszthatják a Fiat kínálatát a Fiat Chrysler Automobiles vezetői: a márka típusait a racionális és az emocionális kategóriába sorolják. Az emocionális modellek közé tartozik a Fiat 500 és annak összes változata, a családi 500L, a crossover 500X, valamint egy olyan, még be sem mutatott ötajtós újdonság, amellyel a MINI hasonló típusának állítanának ellenfelet. Az új Mazda MX-5 testvérmodelljeként készülő Fiat 124 Spider is természetesen ezt a tábort erősíti majd. A racionális modellek alapját a Panda képviseli, ezt egészíti ki a Punto utódjaként jövőre érkező kisautó, valamint a nemrég megjelent Aegea tanulmányautóból készülő kompakt modellcsalád ferdehátú, lépcsőshátú és kombi kivitelekkel.

A különböző stílusú modellek a Fiat kereskedésekben is külön részen kapnának helyet, és a kínálatuk is eltérne egymástól. Míg az emocionális modellekhez minden létező extra elérhető lenne, addig a racionális típusok választékában egy-kétféle motort és felszereltségi szintet, valamint csak néhány opciót találnánk. Az árakat így alacsonyabb szinten lehetne tartani, és bár a Fiatok nem lennének olyan olcsók, mint a Daciák, de elérhetőbbek lennének, mint a Hyundai, Kia és Škoda modelljei.

A lépéstől eladásai jelentős növekedését várja a Fiat, hiszen míg 1997-ben, az első Punto sikerének csúcsán 1,27 millió autót adtak el Európában és 9,4 százalék volt a piaci részesedésük, addig 2010-ben csak 583 ezer autót értékesítettek 4,5 százalékos részesedés mellett. Biztató jel, hogy a Fiat eladásai már azelőtt ismét növekedésnek indultak, hogy bejelentették volna a két része osztás tervét, ami elsősorban az 500X sikerének köszönhető.