Itt a Jeep legújabb dobása, a konnektoros hibrid Wrangler!

Akár hangtalanul, elektromos motorjaira támaszkodva is képes terepezni, de ha kell, akkor hosszabb távra még mindig ott van a benzines erőforrás is. Bemutatkozott a Jeep Wrangler konnektoros hibrid változata a 4xe.

Már az FCA égisze alatt is a villanyosítás vált az egyik legfontosabb törekvéssé a Jeep számára, ezt pedig a Stellantis megalakulása csak még biztosabbá tette. A terepjáróiról elhíresült gyártó már be is jelentette, hogy jönnek a teljesen elektromos modellek, de első körben még a hibrideké lesz a palettán a főszerep.

Ennek fényében most meg is érkezett a legújabb konnektoros hibridjük, mely nem más, mint a Wrangler 4xe. A legikonikusabb modelljük így ezentúl már akár elektromosan is kész meghódítani a legnehezebb terepeket is. Bizony, a gyártó ígérete szerint a villanymotorok mind a négy kereket meghajtják, azaz nem csak városi használatban, hanem a természet lágy ölén is hasznosíthatók. Igaz ekkor nem 50 kilométeres elektromos hatótávolságról, hanem valamivel kevesebbről beszélhetünk.

Na de miről is van szó, azaz milyen elemekből áll össze a Wrangler 4xe hajtáslánca? Az alapot a gyártó kétliteres turbós benzines erőforrás adja, melyhez két, a hajtásban is részt vállaló, de a generátor szerepét is betöltő villanymotort társítottak. A rendszer összteljesítménye így 380 lóerő, a nyomaték pedig 638 Nm, ha van még töltöttség az akkumulátorokban. Érdekes tény még, hogy hibrid üzemmódban egészen figyelemreméltó 3,5 literes fogyasztást adtak meg a gyáriak 100 kilométerre.

A villanyosítás mindezek mellett nem jelenti azt, hogy a Wrangler elpuhult volna, azaz olyan okosságokkal biztosítja még mindig a „Trail-Rated” terepjáróképesség minősítést, mint a kétféle fejlett 4X4-es hajtás, az újgenerációs Dana hidak, az elektromosan kapcsolható Tru-Lock első és hátsó differenciálzár, a Trac-Lok részlegesen önzáró differenciálmű, vagy az elektronikusan oldható elülső kanyarstabilizátor.

A hibrid Wrangler kezdetben tízféle fényezéssel és három felszereltségi szinttel válik elérhetővé, melyek közül a belépő szinten a Sahara áll 22,89 millió forintos bruttó induló árral, de megtalálható a már korábbról ismert Rubicon kivitel is, mely 23,6 millió forintért vihető haza. Limitált példányszámban kerül csak értékesítésre a kimondottan gazdag felszereltséggel rendelkező ünnepi széria, „80TH ANNIVERSARY” néven és 23,8 millió forintos bruttó árazással.

Persze, ezek csak az alapok, amit tovább lehet még fokozni a MOPAR által kínált csaknem 100 különböző kiegészítővel, melyekkel teljesen egyedi igényeink szerint alakíthatjuk ki az autónkat.