Feledésbe merülhetnek az ikonikus modellnevek az elektromos autók terjedésével

A Volkswagen marketingigazgatója szerint néhány év alatt eltűnhetnek a piacról az olyan nevek, mint például a Golf és a Passat. Helyette az elektromos modellek nevei lesznek egyre elfogadottabbak az emberek szemében.

Jurgen Stackmann, a Volkswagen marketingigazgatója beszélt arról az AutoExpress újságírójának, hogy miként kophatnak ki szépen ütemesen a most még jól csengő modellnevek a piacról. Elmélete szerint a Golf, a Polo és a Passat is az utolsó generációkat éli, ahogy egyre elfogadottabbak lesznek az elektromos modellvariánsok.

Konkrétan az ID modellcsalád terjeszkedésére célzott az igazgató, melyek a már említett modellek elektromos alternatívái lesznek. Ha pedig már a vásárlók többsége ezeket választja, akkor az eredeti variánsok szépen lassan elkezdenek kikopni a köztudatból. A folyamatot ráadásul drasztikus mértékben gyorsíthatják meg az olyan intézkedések, mint például Anglia esete, ahol a tervek szerint 2030 után már nem is lehetne belsőégésű motorral szerelt autót értékesíteni és ezek alól a hibridek sem kivételek.

Stackmann viszont kitért arra is, hogy egy jó ideig átfedések lesznek, például a Golf még be sem jelentett kilencedik generációja is párhuzamosan fog futna az ID megfelelőjével. Utána viszont vége, a mostani forgatókönyv szerint az ID vonal győzni fog a „régi nagyok” ellen, majd idővel az olyan nevekre, mint az ID.3 vagy ID.4 fogunk úgy gondolni, mint most egy Golf-ra vagy éppen egy Polo-ra.