Csődközelben a Caparo, öngyilkos lett a cégvezér

A rengeteg pozitív kicsengésű hír ellenére nem csak sikertörténetek jellemzik mostanában az autóipart. Itt egy ellenpélda: csőd közelbe került a szuper-sportkocsikat gyártó Caparo. A cég vezetője öngyilkos lett.

Remek ötletnek indult a Caparo projekt: olyan sportkocsikat terveztek gyártani, amelyek majdnem egy Forma-1-es versenyautó menetteljesítményeivel rendelkeznek, de akár közutakon is használhatók. A T1-es modell nagyjából meg is felelt ennek a kritérium-rendszernek, hiszen alig több mint 500 kg-ot nyomott, és 575 lóerős teljesítménnyel büszkélkedhetett. Terveztek belőle egy Evolution változatot is, amely már 700 lóerős lett volna. De az értékesítések nem akartak elindulni és a publicitás inkább csak nehezített, mint sem segített átlendülni a holtponton. A brit Top Gear műsorában ugyanis sajnos azt mutatták be, mint robban le több műszaki hiba következtében a rendelkezésükre bocsátott tesztautó, míg a Fifth Gear adásában egyenesen lángra is lobbant a kocsi. Ráadásul a Caparo fémipari háttérvállalata is komoly nehézségekkel kezdett szembenézni: 450 embert bocsátottak el és további 1200 munkahely került veszélybe. A cég ügyvezető-igazgatója, Paul Angad a múlt héten levetette magát londoni lakásának erkélyéről. A rendőrség nem talált idegenkezűségre utaló jeleket, így öngyilkosságnak minősítették az esetet. A Caparo napokon belül csődöt jelenthet, és jelenleg igencsak kérdéses, hogy vajon talál-e esetleg olyan befektetőt a márka, amely lát még fantáziát a szerencsétlen sorsú projektben.