Benzinesként és dízelként is bemutatkozott az Opel Mokka

Az Opel főleg az elektromos paletta legújabb tagjaként hivatkozik az új Mokkára, de nem szabad elfelejteni, hogy bizony az újdonság elérhető lesz hagyományos belsőégésű motorokkal is. Most ezeket leplezte le a gyártó.

Az új Opel Mokka a PSA fennhatósága alatt álló márka legújabb üdvöskéje, amit előszeretettel a gömbvillámosok legújabb elektromosaként emlegetnek. A gömbvillámosok azonban már korábban belengették, hogy lesznek belsőégésű variánsok is, Most ezekről rántották le a leplet.

Legelőször is érdemes megjegyezni, hogy hiába más a hajtáslánc, a gyáriak megtartották az elektromos változat jellegzetességének számító rostély orrkialakítást, azaz továbbra is megtalálható lesz a fényszórókat és az emblémát is magába foglaló plexi felület az autó elején. A motorok a kellő mennyiségű levegőt a „rostély” alatt kialakított tágas légbeömlőkön keresztül kapják meg. Ezen nyílások egyébként leginkább a sportos elemeket tartalmazó GSi Line felszereltségi szint esetében érvényesülnek a legjobban.

A belsőégésű motorpaletta háromtagú lesz, a belépő szintet pedig az 1,2 literes háromhengeres turbós benzines egység jelenti 100 lóerős teljesítménnyel és manuális váltóval. Ez az egység elérhető lesz 130 lóerős változatban is, ehhez ráadásul már a nyolcsebességes automata váltó is kérhető.

A dízel hajtás szerelmesei számára egyetlen alternatíva kerül a szalonokba az 1,5 literes 110 lóerős gázolajos személyében. A 250 Nm nyomaték elegendő a Mokka lendületes mozgatásához, ám amennyiben visszafogjuk magunkat, úgy az Opel paletta egyik legtakarékosabbját tisztelhetjük benne, a gyáriak ugyanis 3,8 literes WLTP szabvánnyal mért fogyasztási adatot adtak meg a listában.