A Volkswagen is bírságot kaphat az emissziós normák megszegése miatt

Bár úgy tűnt, hogy a Volkswagen bebiztosította magát az elektromos ID.3 piacra vezetésével és a kínai MG-vel együttműködéssel, most mégis emissziós bírság fizetésére készül a gyártó.

Az emissziós szabályok szigorodásával sok gyártó szembesült azzal, hogy költséges választást sodort elé a sors. Vagy pénzért betársul egy másik gyártó CO2 paletta átlagába, vagy még ennél is több pénzt fizet az emissziós bírságok miatt. Ráadásul most kiderült, hogy az első eshetőség sem biztosíték arra, hogy elkerülhető a második.

A Volkswagen például még év elején jelentette be, hogy CO2 kvótát vásárol az elektromos hajtásláncokkal emissziómentessé váló, kínai tulajdonba került MG-től. Ha az nem lett volna elég, igaz késéssel, de végül piacra dobták a németek az elektromos ID modellcsalád első tagját, az ID.3-at. Na de vajon elég ez ahhoz, hogy a Volkswagen átlaga az EU által megadott 95g/km CO2 kibocsátás alá kússzon? Még közel sem biztos!

“Nem állíthatjuk most még biztosra, hogy sikerül majd elérnünk a célkitűzéseket. Nehéz menetnek nézünk még elébe”- mondta a konszern értékesítési igazgatója, Christian Dahlheim az Autonews Europe újságírójának, majd Frank Witter, a cégcsoport pénzügyi vezetője is megerősítette, hogy még semmi sincs lefutva.

“Természetesen jó lenne, ha már a 2020-as igényeknek meg tudnánk felelni, de mi 10 éves viszonylatban nézzük a dolgokat. Ha most még be is nézzük a büntetést, az természetesen nem esik jól senkinek sem, de egyben nem is jelenti azt, hogy vége van a világnak”- hangzott Witter állásfoglalása aki még azt is hozzátette, hogy a biztonság kedvéért már elkezdték a bírság várható összegének elkülönítését, de összeget nem mondott az üggyel kapcsolatban.