Kisebb modellekkel igyekszik bevenni az európai és a kínai piacot a Rivian

Igazság szerint még meg sem kezdődött a Rivian első két modelljének az árusítása, az amerikai gyártó máris a távolabbi jövőre vonatkozó tervekről beszél. Nem lesz minden modelljük olyan nagy, mint az R1S vagy az R1T.

A Rivian hivatalosan még csak jövőre mutatja be az R1T pickup modelljét és az R1S SUV változatot, az elektromos autók gyártása pedig a tervek szerint 2022 elején kezdődik meg. Az amerikai cég azonban már most lefektette, hogy komolyan vesznek minden piacot és globálisan gondolkodnak, így a későbbiekben elengedhetetlen lesz pár kisebb, kompakt modell kifejlesztése is.

R.J. Scaringe vezérigazgató azt is elárulta már, hogy ezen kisebb modelleknek természetesen sok közös pontjuk lesz a márka első két modelljével. Ez jelentheti a hajtásláncot, illetve a nemrég bejelentett, cserélhető akkumulátor technológiát, illetve a kategóriában egyedülálló variálhatóságot is.

„Nem is lennénk igazi autógyártók, ha nem tekintenénk Kínára és Európára hosszútávon úgy, mint fontos piacokra”- hangzott az érvelés, majd kifejtette a Rivian alapítója, hogy ezeken a területeken az R1T méretű autókkal nem igazán lehet nagy tömegeket megszólítani.

Azért így sem lesz könnyű dolga (kisebb modelleknek) az amerikaiaknak, hiszen elektromos szinten már most kezd telítődni mindkét piac, amire pedig megérkeznek a Rivian újdonságok, valószínűleg már minden komolyabb márka a villanyos palettáját igyekszik a lehető leghatékonyabb módon értékesíteni.