Autóbemutató: Volkswagen Polo 2017

Leleplezték a szaksajtó képviselői előtt a Volkswagen Polo új, hatodik generációját. A kisautó nagyobb, divatosabb és technikailag sokkal modernebb lett, mint most futó, immár nyolcéves elődje.

A nyolc év hosszú idő. Ez alatt megszületi, majd kijárja a bölcsödét és az óvodát egy gyerek, sőt, jó eséllyel már az iskola első két osztályával is végez… Mindezt csak azért soroltuk el, hogy érzékeltessük, mennyi ideje készítette (kisebb változtatásokkal) a mostani Polo – sorozatot a Volkswagen.  Ideje volt már váltani, hiszen a világ is legalább annyit változott ez idő alatt, mint amennyit egy gyerek…

Az új, hatodik generációs Polo mindent tud, ami ahhoz kell, hogy érvényesülni tudjon a mai piaci. Formája egyértelműen markánsabb, mint elődjéé, tele határozott élekkel – olyasmikkel, amiket az Audi modelljeiről vett át az anyavállalat saját modelljeihez is. Frontja tökéletesen illeszkedik a márka legújabb arculatához: keskeny, morcosnak tűnő, LED-es nappali menetfénnyel ellátott fényszórók szegélyezik a sötét színű, lapos hűtőmaszkot. Oldalról a legfeltűnőbb a küszöb konkáv vonala, amely a modern formájú kerékjárati íveket közi össze, de hangsúlyos még a kilincsek vonalában húzódó öv is. Összességében sokkal komolyabb, dinamikusabb formatervet kapott az autó, amely meglehetősen élesen megkülönbözteti bohókás, kicsit talán nőies elődjétől. A karosszéria-változatok számába a hatodik generáció esetében közel sem lehet annyira beleveszni, mint a harmadik esetében (amelyből kombi és lépcsőshátú is készült), hiszen jelen esetben a változatok száma 1, azaz egy: ötajtós – és kész. Ezt a VW szerint az indokolja, hogy a háromajtós kivitel már csak 30 százalékos részt képviselt az értékesítésekből, és előrejelzéseik szerint az nagyon hamar 20 százalék alá esett volna – így fölösleges úri huncutságnak ítélték.  Így történt, hogy a hatodik generációs Pólóból még a GTi verzió is ötajtós lett.

A VE MQB A0 platformjára épülő hatodik generációs Polo (ahogy az lenni szokott) jóval nagyobb is, mint az elődje volt, hiszen 81 milliméterrel hosszabb, így már a négy méter fölötti kategóriába esett át – igaz, csupán 5 centiméterrel. Kissé talán meglepő módon az új modell mindössze 7 milliméterrel lett laposabb az elődjénél, holott ennél jóval többnek látszik a különbség (ami a markáns hosszanti vonalaknak köszönhető). A hatodik Polo kicsit több, mint hat centiméterrel szélesebb is lett elődjénél – de ennél is nagyobb mértékben, elől 68, hátul 152 milliméterrel nőtt meg a nyomtávja. Az utasok számára azonban a tengelytáv hosszának 94 milliméteres toldása a legfontosabb, hiszen ettől lett jóval tágasabb az utastér, aminek főleg a hátul utazók örülhetnek. Elől 15, hátul 30 milliméterrel nagyobb lett a fejtér, és 71 literrel nőtt a poggyásztér is, amely a maga 351 literével a kiskategória egyik legnagyobbja.

Persze, nem csak tágasabb, hanem sokkal modernebb is lett az autó beltere. A mai igényeknek megfelelően a Polót is prémium-irányba próbálja tolni a Volkswagen, ami mind a formák, mind az anyagválasztás terén tetten érhető. A vezető munkatere egyáltalán nem kisautós, sokkal inkább sportkocsis jellegű, amit az autó külső színére fújt betétek alkalmazásával ért el a gyártó. Ezt az érzetet erősíti a jobb oldalon emelkedő, kardántengely-burkolatra hajazóan magas, lejtős kialakítású váltókulissza-kialakítás, amely a középkonzolt támasztja meg optikailag. E fölött, a műszercsoporttal egyvonalban helyzeték el a nagyméretű és ötszögű (!) infotainment-kijelzőt. Persze a műszerek sem analógok (hol vannak már azok az idők?), hanem egy LCD-panel, sok funkcióval és remek grafikával.

A felszereltségi lista is kibővült minden ma divatos (és elvárt) extrával, így például távolságtartó tempomat, Rear Traffic Alert és sávtartási asszisztens is elérhető lett hozzá.

A motorválaszték alapja az egyliteres, háromhengeres benzines, amely 65 illetve 75 lóerős teljesítményszinttel is kapható, illetve turbóval kiegészítve 95 illetve 115 lóerős változatban is. A következő lépcső a sportosabb 1,5 literes négyhengeres TSI, amely a gyártó legújabb fejlesztésű turbójával 150 lóerőt ad le, a kínálat csúcsa pedig a GTi-ben dolgozó kétliteres, 200 lóerős közvetlen befecskendezéses erőforrás. A dízel-kínálat az 1,6 literes 80 illetve 95 lóerős változatából áll.

Az új Polo ősszel kerül a szalonokba.