Okosabb lett a Peugeot 308

A francia márka a paletta frissebb tagjaihoz igazította a Peugeot 308 technikai tudását, illetve kapott egy kis stilisztikai beavatkozást is a márka egyik legsikeresebb modellje.

A Peugeot 308 ráncfelvarrása külsőleg alig érhető tetten, pedig alapos modernizálásnak vetették alá a gyáriak. Egyedül az új háromrétegű kék fényezés lehet árulkodó, illetve a fekete optikai csomag esetén nem krómozottak a díszítő elemek, hanem magas fényű feketék.

A belső térben azonban rögtön szembetűnik a beavatkozás, ugyanis most már a 308-as is a Peugeot i-Cockpit rendszerét kapja meg, azaz teljesen digitális a műszeregység és a műszerfal dizájn is megváltozott. Az új rendszer természetesen komolyabb technikai tartalommal bír, így most már az adaptív tempómat is elérhető, mely manuális váltó esetén 30 kilométeres óránkénti sebességig képes lassítani önállóan a kocsit, automata váltóval pedig teljesen meg is tud állni, ha arra van szükség.

Szintén újdonság a 308-as esetében a bicikliseket és a gyalogosokat is felismerő automata vészfék rendszer, a kormányzásba is beavatkozó holttér figyelő, illetve a parkoló automatika is.

A motorpaletta nem változott, azaz az 1,2 literes háromhengeres benzines egység 110 és 130 lóerős teljesítménnyel érhető el, az 1,5 literes dízel pedig 100 vagy pedig 130 lovas formában kérhető.