Nem gyárt több autót Brazíliában a Ford

Költségcsökkentésre hivatkozva beszünteti Brazíliában az autógyártást a Ford. Az értékesítés továbbra is megmarad, de a helyi piacra szánt modelleket globálisan forgalmazott, drágább autók váltják majd fel.

A koronavírus járvány miatt kialakult gazdasági nehézségek számos gyártót arra késztetnek, hogy újragondolják az egyes piacokon alkalmazott stratégiájukat. Természetesen ezen döntések mindegyike költségcsökkentő irányba mozdul el, ahogy történt az most a Ford esetében is.

A márka vezetősége ugyanis bejelentette, hogy beszünteti az autógyártás Brazíliában, mely sajnos azt is jelenti, hogy rengeteg ember veszti el az állását az elkövetkező hónapokba. A Camaçari és a Taubaté gyáregység azonnali hatállyal szünteti be a termelést, csupán néhány alkatrész gyártása marad meg még egy kevés ideig. A Troller gyár egyelőre még pár hónapon keresztül működőképes marad, de aztán az is leáll, azaz teljesen megszűnik megszűnik a főként helyi piacra értékesített Ka, EcoSport és T4 modellek gyártása.

A márka mindezek ellenére marad továbbra is az országban és globális modellekkel próbálják meg a későbbiekben kielégíteni a vásárlói igényeket. A Troller T4 helyére például máris felmerült, hogy a Bronco kerül majd a helyi kínálatban, illetve a Transit és a Ranger is megjelenik nemsokára a palettán. Nem hangzik rossz „cserének” vásárlói szempontból, viszont kockázatos is a lépés, hiszen ezek értelemszerűen jóval drágábbak lesznek, mint a helyi piacra szánt modellek.

„Több mint egy évszázados brazil és dél-amerikai gyártás után ez drasztikus döntésnek hangzik, de elengedhetetlen ahhoz, hogy egészséges és fenntartható üzletet tudjunk kialakítani”- mondta Jim Farley, a Ford vezérigazgatója.