Így megy a Volkswagen ID.4 GTX a német autópályán

Hol máshol, mint a német Autobahn korlátozás nélküli szakaszán próbálta ki egy youtuber, hogy mit tud a Volkswagen ID család egyik legcombosabbja, az ID.4 GTX.

Autobahn! Nyomod a gázt, üvölt a motor és élvezed a szabályozás nélküli száguldást. 200 felett egyre jobban mosódnak el a fák, 300 környékén már egybefüggő fal képeként veri vissza az erőforrás kétségbeesett ordítását az erdő. Na az elektromos autózás nem éppen erről szól! Egy youtuber ugyanis most letesztelte élesben is, hogy mit tud az elektromos ID.4 legerősebbje, a két villanymotorjából 300 lóerőt kipréselő GTX.

Persze, családi modellhez mérten brutális a gyorsulás, hiszen a teszt alapján 6,53 másodperc alatt teljesíti a járgány a 100-as sprintet. Ugyan ez egy picit elmarad a gyáriak által kommunikált 6,2 másodperctől, de nem hiszem, hogy vásárlók hada árasztja el emiatt tüntetőleg a köztereket, hogy behajtsák a gyártón az “elveszett” 0,3 másodpercet.

A végsebesség tesztelésére a német autópálya korlátozás nélküli szakaszán esett sor, ahol is a padlót tövig nyomva az elektromos autó konszolidált búgással egészen 185 kilométeres óránkénti sebességre gyorsult, majd ott közbeszólt az elektronikus szabályozás.

Az ID.4 GTX tehát tudja, amit ígért a Volkswagen, bár mi továbbra is azt valljuk, hogy értelmetlen a villanyautós sebességháború. Inkább a hatótáv legyen elfogadható, száguldozásra pedig továbbra is ott vannak a versenypályák és az elmúlt évtizedek legelvetemültebb sportkocsijai.