Extrém áramvonalas lesz a Volvo elektromos SUV-ja

Ugyan a Volvo pontos részleteket még nem árult el a készülő elektromos zászlóshajójáról, annyit azonban már most lehet tudni, hogy a légellenállási tényező kérdését nem aprózták el a gyáriak.

A Volvo fejlesztés tekintetében a finisben jár a legújabb elektromos zászlóshajóját illetően, mely EX90 néven kerül majd a szalonokba a jövő év folyamán. A hivatalos leleplezés egy hét múlva várható, azonban már most elkezdték a kedvcsináló információk szivárogtatását az illetékesek.

Kiderült például, hogy hiába egy méretes SUV lesz az autó, a fejlesztés folyamán mindent megtettek a szakemberek, hogy a lehető legáramvonalasabb formát érjék el. Sikerült? Ha hinni lehet a most napvilágot látott számoknak, akkor túl is teljesítették az elvárásokat. A gyárilag kommunikált légellenállási tényező (Cw) ugyanis 0,29, ami megegyezik azzal, amit a Chevrolet Corvette legújabb generációja tud felmutatni.

Ez az egészen elképesztő érték óriási terhet vesz le az elektromos hajtás válláról abban a helyzetben, amikor kulcsfontosságú a villanyos autóknál a hatótáv kérdése. Na de mennyi is pontosan a szóban forgó hatótáv? Az majd később derül ki.

A Volvo formatervezője elárulta, hogy a legnagyobb kihívást talán az önvezetést lehetővé tevő LIDAR radarrendszer elrejtése jelentette, hiszen ezen szenzoroknak látniuk kell a környezetet, de ha nagyon kilógnak a karosszériából, akkor érezhető légellenállást tudnak kialakítani.

„Az autó szeméről van szó, amit a legtöbben a hűtőrács környékén helyeznek el, ám ez olyan, mint ha a te szemed a térdeden lenne. Több értelme van, ha magasabbra tesszük, így többet lát a környezetből. Ezért is döntöttünk úgy, hogy integráljuk a tetővonalba a megfelelő hatékonyság érdekében”- árulta el T. Jon Mayer, a Volvo külső formatervért felelős igazgatója.