Európában nem hisznek a gyártók a hidrogénes hajtásban

A Financial Times felmérése világított rá arra, hogy az európai autógyártók nem látják a hidrogén üzemanyagcellás meghajtásban a lehetőséget, így inkább továbbra is a tisztán elektromos fejlesztésekre koncentrálnak.

Bár az Európai Unió döntéshozói által erőltetett emissziós normák arra késztetik a gyártókat, hogy alternatív meghajtások fejlesztésébe fektessék a pénzüket és egyre inkább háttérbe szorítsák a belsőégésű motorok használatát, az alternatívák száma egyelőre igencsak kevés. Hidrogén vagy teljesen elektromos? A Financial Times felmérése szerint az európai márkák szerint inkább az utóbbi lesz a nyerő, akármennyire is hangsúlyozza egyre több elemző, hogy lényegében hosszú távon zsákutcáról beszélünk.

A VW, a Stellantis, a Mercedes és a BMW egyaránt nem hisz abban jelenleg, hogy érdemes lenne hidrogén üzemanyagcellás irányba fejleszteni, így a vezetők elmondása szerint nem marad más, mint az elektromos vonal.

„Nem fogsz látni semmilyen hidrogénhasználatot az autókban. Nem tudod le- és felskálázni csak úgy az üzemanyagcellát, mint ahogyan azt egy belsőégésű motorral teszed. Ehhez kell még egy 10 kWh-s akkumulátor, még egy elektromos motor és kell az üzemanyag is, amivel a cellát ellátod.”- mondta Herbert Diess, a Volkswagen vezérigazgatója, majd hozzá tette, hogy a hidrogén magas ára is megsokszorozná az autózás költségét a tisztán villanyoshoz képes. Hasonló véleményen van Carlos Tavares, a Stellantis első embere is, aki nemes egyszerűséggel úgy fogalmazott, hogy azok erőltetik az üzemanyagcellás megoldásokat, akik akkumulátor és EV technológia terén a többiek mögött járnak.

Európában egyedül a Renault lát lehetőséget ebben a hajtási módban, ám ők sem személyautók tekintetében teszik ezt. A franciák alternatív üzemanyagokért felelős vezetője, Philippe Prevel elmondta, hogy a hidrogént használó könnyű haszongépjárművek piacának legalább 30%-át szeretné birtokolni a későbbiekben a gyártó és bizony komoly fejlesztések zajlanak jelenleg is, hogy ez megvalósítható legyen. Ezt a megoldást főleg a 300 kilométeres hatótáv fölötti tehergépjárműveknél használná Prevel, ahol tisztán elektromosan már azért nem lehet megoldani az energia ellátást, mert a gigantikus akkumulátor csomag túl nagy súllyal bír, amit a szállítható teher rovására lehet csak érvényesíteni.