Elkaszálhatja a Nissan a Datsun márkát

A Nissan az új üzleti tervei szerint csaknem 3 milliárd dollárral kell csökkenteni a márka éves költségeit. Ennek lehet az eszköze az Európából átcsoportosítás mellett a Datsun márka megszüntetése is.

Már korábban beszámoltunk arról, hogy a Nissan új üzleti tervet rakott össze, hogy kilábaljon az elmúlt évek veszteséges időszakából és a járvány miatti válságból. Ennek egyik eszköze az európai piac háttérbe szorítása, ám most egy másik eshetőség is képbe került.

Ez pedig nem más, mint a 2013-ban felélesztett Datsun márka ismételt elkaszálása, mely bizonyos piacokon (Indonézia, Oroszország, India) a Nissan olcsósított képviselőjeként van jelen. A döntés a GlobalData autóipari elemzője szerint is ésszerű lenne, mivel a felélesztett márka eddig sem tett sokat hozzá a Nissan anyagi stabilitásához.

„Nagyon vegyes eredményeket produkált a Datsun az elmúlt években, mivel olyan piacokon kellett más olcsó márkákkal versenyeznie, ahol a lakosság szerény jövedelemmel rendelkezik. Így pedig még a költségek lenyomása mellett sem lehet igazi profitot elérni”- mondta David Leggett.

A Datsun napjai tehát valószínűleg ismét meg vannak számlálva, de várhatóan lesznek más gazdasági intézkedések is, hogy a Nissan végre tényleg talpra állhasson.