Elektromos koncepcióként mutatkozott be az új Renault Megane

Már korábban felröppent a hír, hogy alaposan megváltozik a Renault Megane a jövőben, most viszont konkrét képet kaphatunk arról, hogy milyen irányba tolódik el a fejlesztés. Itt az elektromos Megane eVision tanulmány.

Nemrég számoltunk be arról, hogy a Renault vezérigazgatója megtartaná a Megane modellt a palettán, viszont alapvetően változtatná meg az irányvonalat, amit képviselnie kell. Most úgy tűnik, hogy lassan formát ölt Luca de Meo elképzelése, a franciák ugyanis tanulmányként mutatták be, hogy milyen jövőt szánnak a neves modellnek.

Természetesen elektromosat, legalábbis a Megane eVision tanulmány tisztán villanyos hajtással rendelkezik, melyet a Renault-Nissan-Mitsubishi konszern CMF-EV padlólemezére építettek fel. A koncepció meghajtásáról egy 217 lóerős elektromotor gondoskodik, mely a padlólemezbe épített 60 kWh teljesítményű akkumulátor csomagból nyeri az energiát. A gyáriak az elektromos hatótávot egyelőre még nem tették publikussá.

A hajtáson kívül a másik fontos változás a Megane formatervében keresendő. A méretét tekintve a kisebb túlnyúlásoknak köszönhetően (az elektromos motor nem foglal akkora helyet, mint egy belsőégésű) marad a kompakt kategóriában az autó, de a dizájn az SUV-k világából és a sportos kupék megoldásaiból is merít. Lényegében most már láthatjuk, hogy mire gondolt a Renault vezér, amikor a következő Megane szabadidő-autósabb sziluettjéről beszélt.

Bár a Megane eVision még erősen tanulmányautós jelleggel bír, szemmel láthatóan nem kell rajta sok mindent átrajzolni, hogy megkapjuk a széria változatot. Ennek is köszönhető, hogy a franciák 2021-ben már a sorozatgyártású kivitel premierjét ünnepelnék a tervek szerint.