Bemutatkozott a legolcsóbb elektromos, a Dacia Spring

Már korábban beszámoltunk arról, hogy olcsó elektromossal készül meghódítani a piacot a Dacia, most viszont kiderültek a fontosabb részletek is a Spring villanyautóval kapcsolatban.

A Dacia mindig is a kiváló ár-érték arányról és a megfizethetőségről szólt, így érthető, hogy az első villanyautós próbálkozásuk sem a potenciális Tesla vásárlókat célozza meg. Most hivatalosan is bemutatkozott a Spring, mely a piac legolcsóbb elektromos járműve.

Legalábbis lesz, hivatalos árazás egyelőre ugyanis nincs, csak a magyar megrendelőkkel tettek kivételt egy 100 darabos előjegyzés erejéig. Miért? Hogy beleférjenek az elektromos állami támogatás időtartamába!

Ennek érdekében a Spring 6,5 millió forintos bevezető alkalmi árcédulát kapott, ami az állami támogatással kiegészítve azt jelenti, hogy aki gyors és szerencsés volt, az egészen elképesztő 3,9 millió forintért jutott új elektromos autóhoz. Persze, ők nincsenek sokan, hiszen az állami támogatás kerete anno másfél nap alatt fogyott el, a 100 darabos Dacia előjegyzéseket pedig 4 óra alatt kapkodták el a lelkes vásárlók.

A Spring műszaki alapjai egyébként megegyeznek az ázsiai piacon már egy ideje kapható Renault City K-ZE villanyossal, azaz a meghajtásról egy 45 lóerős elektromos egység gondokodik, melyet a 26,8 kWh teljesítményű akkumulátor csomag lát el energiával.

Ezzel a specifikációval 220 kilométeres elektromos hatótávot ígérnek a gyáriak, a kocsi végsebessége pedig 125 kilométer óránként, már amennyiben nem aktiváljuk az ECO funkciót. Ekkor ugyanis 31 lóerőre csökken a motor teljesítménye a végsebesség pedig 100 km/óra a kedvező „fogyasztás” érdekében.

A Dacia elektromosa tehát egy ízig-vérig városi elektromos, ami a méretei is alátámasztanak. A 3,7 méteres hossza és az 1,7 méteres szélessége ugyanis inkább a Renault Twingo méretosztályába sorolja be, tehát az eddigi legkisebb Dacia, a Sandero alá lett az újdonság bepozícionálva.

A hivatalos árazás és a gyártás megkezdése jövő év elején várható, tehát azoknak is hónapokat kell még várniuk az újdonságra, akiknek papíron sikerült megfogni az első 100 példány valamelyikét.