Digitális helyett analóg műszerfallal fejezi be a pályafutását a kifutó Peugeot 308 széria

A globális chiphiány miatt nem kínál többé digitális műszeregységet az éppen kifutó 308-as szériához a Peugeot, hogy a jobban teljesítő és újabb modelleknek jusson elég számítástechnikai alkatrész.

A globális félvezető-hiány arra készteti az autógyártókat, hogy minden eddiginél ügyesebben logisztikázzanak az alkatrészekkel. Ezért történhet meg, hogy például a Ford elkezdte priorizálni a modelleket, azaz a nagyobb népszerűségnek örvendő autók előnyt élveznek alkatrészellátás terén, mint a nem annyira keresett társaik, illetve a Peugeot nem kínál többé digitális műszerfalat az éppen kifutó 308-as szériához.

Bizony, a Stellantis alá tartozó márka bejelentette, hogy az őszig gyártásban maradó 308-as mostantól csak analóg műszerezettséggel vásárolható meg, a digitális panelek ugyanis az újabb és sikeresebb modellek (például a 3008) számára lesznek fenntartva. „Ez egy remek és hatékony módja annak, hogy áthidaljuk a chiphiány miatt kialakuló nehézségeket”- mondta a Stellantis szóvivője a Reuters magazinnak.

A hírrel kapcsolatban felmerült, hogy a gyártó dolgozik azon, hogy ez a szóban forgó, május végén felbukkanó példányoknál azt is jelentse egyben, hogy ismét csökkent a 308 ára (az új széria bevezetése miatt amúgy is meg kell történnie). Egyelőre 400 eurós kedvezményről beszélnek az illetékesek.

Az új 308 széria gyártása a tervek szerint nyáron indul be és az újra megadja majd a vásárlóknak a digitális óracsoport lehetőségét.