Baromi jól megy az elektromos ralikrossz versenyautó

Tiff Needell, autóversenyző és műsorvezető próbálhatta ki az elektromos Projekt E ralikrossz versenyautót. A sokat látott, egykori Top Gear elnökségi tagot is meglepte, hogy mire képes a járgány.

Ahogy arról már sokszor hallani lehetett, az autózás világa jelenleg óriási ugrásokkal halad a villanyosítás felé. Azon lehet vitatkozni, hogy ez a jó út, vagy éppen zsákutcába szaladunk, de a gyártók akkora erőfeszítést és pénzt fektetnek a dologba, hogy már féktávon belül vagyunk, azaz ez most már végig fog menni, el kell fogadni. Ezzel egyidejűleg persze a versenysportok világa is átalakul, például sorra jelennek meg az elektromos járgányok a különböző szakágokban is. A ralikrossz sem kivétel, hiszen a Projekt E széria él és virul!

Az új irány ráadásul tele van potenciállal, ezt maga Tiff Needell autóversenyző és műsorvezető bizonyította be, amikor kipróbálta az egyik Ford karosszériába csomagolt példányt. Tapasztalat? Természetesen iszonyatosan gyors a kocsi, hiszen annak három elektromos motorja nem kevesebb mint 613 lóerőt képes leadni 1000 Nm nyomaték mellett, aminek köszönhetően megfelelő tapadás esetén alig 2 másodperc elegendő a 100 kilométeres óránkénti sebesség eléréséhez.

Persze, Tiff is kitért arra, hogy mi történik, ha lemerül a versenygép. Vajon jön a kávézás, pihenő és hosszú töltési idő? Nem, a STARD ugyanis előre feltöltött akkumulátorokkal készül a versenyekre, melyek cserélése 15 percet vesz igénybe. Fontos még, hogy a teszt rámutatott, hogy az elektromos versenyautó értelemszerűen nehezebb a belsőégésű motorral szerelt társainál, de mivel az akkumulátor alacsonyan tartja a súlypontot, ez a súlytöbblet nem befolyásolja az újdonság ralikrossz képességeit. Jól hangzik? Na jó, a hang még mindig a kritikus pontja a dolognak, de fogadjuk el, hogy van, akit ez nem zavar majd, a legtöbben meg legfeljebb idővel hozzászokunk.