A Waymo leáll az „önvezető autó” elnevezés alkalmazásával, mert megtévesztő lehet szerintük

A jelenleg ismert „önvezető” rendszerek emberi felügyeletet igényelnek még, ezért a Waymo szerint teljesen megtévesztő és balesetveszélyes az elnevezés használata. Meg is változtatták a technológiával foglalkozó oldaluk leírását.

Ahogy fejlődik évről évre az autóipar, úgy kerül egyre inkább előtérbe az autonóm rendszerek témája is. A most ismert technikai megoldások ráadásul ígéretesnek tűnnek, ám a használatuk még megköveteli az emberi felügyeletet is, így az önvezető (self-driving) elnevezés használata megtévesztő lehet az olyan felhasználók számára, akik nem járnak kellőképpen utána, hogy mire is képes az autójuk.

A Waymo is rájött erre, így mostantól önvezető helyett az autonóm kifejezést használják majd mind a technológiák, mind pedig a témával kapcsolatos dikurzusuk kapcsán (megváltoztatták a honlapjuk leírását például) is. Persze, azért még ez sem teljesen egyértelmű szóhasználat, mivel az autonóm kifejezés utalhat a függetlenségre, az emberi tényező kizárására is.

Ha ezt nem vesszük figyelembe, akkor viszont megállhatja az elnevezés a helyét, hiszen az SAE is autonóm szintekről beszél akkor, amikor megadja, hogy melyik szint milyen követelményeket és specifikációkat jelent a technológia mai értelmezésében, avagy meddig számít egy megoldás vezetést segítő rendszernek és honnantól mondhatjuk azt, hogy tényleg vezeti valamilyen szinten magát az autó.

„Kis változtatás (a névváltozás), de óriási jelentősége van, hiszen a megfelelő nyelvhasználat életeket is menthet”- olvasható a cég állásfoglalásában. Ezzel együtt óvatosságra intik az olyan cégeket (például a Tesla, akinek például „self-driving” néven fut az egyik csomagja), akik még mindig az önvezető szóval jellemzik a járművüket, hiszen ez hamis biztonságérzetet kelthet az emberekben, aminek a következménye, hogy már most gyakori az olyan eset, amikor aktivált rendszerrel valaki a volán mögött alszik, vagy átmászik a hátsó ülésre.