A Toyotát keresik a legtöbben

A Toyotát keresik a legtöbben – az interneten. Bár a japán gyártót nemrégiben letaszította a világ legnagyobb autógyártójának képzeletbeli trónusáról a Volkswagen, de a Google keresőjében mégis a Toyota a legkeresettebb. A harmadik helyezetten meg fognak döbbenni!

Egy amerikai alkatrészgyártó vállalat, a Quickco 193 országban végzett tanulmánya szerint a legtöbbször a Toyota nevét ütötték be a Google keresőjébe tavaly. A japán márka 73 országban végzett az élen – bár meglepő módon Japán nem volt köztük. A második legkeresettebb autómárka a BMW volt, amely nem kevesebb, mint 51 országban végzett az élen, míg harmadik helyen – nem kis meglepetésre – a Hyundai végzett, amely 17 országban vitte el a pálmát. Összességében egyébként elmondható, hogy a nemzeti hovatartozás nemigen befolyásolja a vásárlók érdeklődését, hiszen csupán négy országban végzett az élen hazai márka: a németeknél a BMW, a svédeknél a Volvo, az olaszoknál a Fiat és a franciáknál a Renault. A BMW egyébként mind Japánban, mind a Hyundai hazai pályáján, Dél-Koreában is az élen végzett (és egyébként nálunk is). Bár érthető módon a vizsgált 193 ország legtöbbjében a tömeggyártók voltak a legkeresettebbek, azért akadtak kivételek. Például Niger, ahol a legtöbbször a Bugatti márkanevet gépelték be a Google keresőjébe.