V8-as motort kapott a Land Rover Defender

Az 500 lóerő feletti teljesítménnyel rendelkező terepjárók nem túl népes ligájába lépett be a Land Rover a Defender új csúcsváltozatával.

A Land Rover a Defender új generációjával méltó utódot állított a legendás elődnek. Persze, nem a „megfizethető árú” kategóriát célozták meg vele, na de hát egy igazi terepes Land Rover sosem volt olcsó mulatság. Főleg V8-as motorral, mert most már bizony ilyen is van!

A gyártó ugyanis bemutatta a paletta csúcsát képviselő alternatívát, melynek elejében egy 5 literes kompresszoros V8-as erőforrást találhatunk. Ezzel a Defender is megérkezett az 500 lóerő feletti kategóriába (egészen pontosan 520-at tud leadni 625 Nm nyomaték mellett), aminek köszönhetően 5,8 másodperc alatt lehet felgyorsítani a 90-es, tehát kisebb karosszériával rendelkező változatot 100 kilométeres óránkénti sebességre. Természetesen a brutális erőforrás elérhető lesz a nagyobb, 110-es változat esetében is, ám egyelőre ennek a menettulajdonságai nem ismertek.

A gyáriak természetesen a futóművet is áthangolták, hogy az összhangban legyen a megnövekedett teljesítménnyel, így keményebb rugózásra és stabilabb futásra számíthatnak az új vásárlók. Persze, itt nem kell sportautós mértékre számítani, a Defender továbbra is megmarad vérbeli terepjárónak. Külső tekintetében a legerősebb variánst a hátul látható V8 felirat, a négy kipufogó, a 22-es könnyűfém felni szett és a kékre festett féknyereg fogja megkülönböztetni a visszafogottabb változatoktól.

„Az 5,0 literes V8-as kompresszoros motor tovább növeli a Defender egyedi jellegét. Ez egy fantasztikus dolog és hihetetlen teljesítményt biztosít. A mérnökeink a fejlesztés alatt mindvégig azon voltak, hogy úgy optimalizálják a hajtásláncot, hogy az reszponzív közúti teljesítményt biztosítson és terepen is megmaradjon a könnyű irányíthatóság, azaz semmit se veszítsünk el a megállíthatatlan terepjáró képességből.”- mondta Iain Gray, a Land Rover hajtásláncokért felelős vezető menedzsere.