Nagyon akarta a Volkswagen az Alfa Romeót

Carlos Tavares, a Stellantis ügyvezető igazgatója a napokban beszélt arról, amiről annak idején csak susmorgás terjedt az autóiparban, miszerint a Volswagen-főnök (Ferdinand Piech) nagyon is komolyan gondolta azt a tervét, mely szerint megvásárolnák a patinás, olasz márkát.

A téma nem véletlenül merült fel, hiszen több médium is nekiszegezte a kérdést – miután kijelentette, hogy a Lanciával és a DS-el egyetemben az Alfa is tíz évet kap arra, hogy számottevő eredményt mutasson fel (úgy, hogy a modern és zseniális Giorgio padlólemez gyártását leállítja, márpedig erre 15 modell épült volna). Ezen a nyilatkozaton csak hangosan felnevetett bárki, aki tisztában van azzal, hogy tíz év mennyire kevés idő ahhoz, hogy bármi átütőt vagy újat számottevően be lehessen vezetni a piacra, ezért is adódott a kérdés, hogy nem lett volna jobb és biztosabb a márka szempontjából, ha eladják annak a Volkswagennek, amelynek egész pozitív tapasztalatai vannak az olasz márkákkal és eddig ügyesen hozták fel őket ahelyett, hogy ebben a formában lassan kivéreztetik? A Lamborghini, a Ducati és az Italdesign is nyereségesen üzemelnek, megtalálták a helyüket a piacon úgy, hogy közben megőrizték karakterüket és sokkal kisebb csorbát szenvedett önállóságuk, mint azt sokan gondolták volna.

Piech sosem tagadta érdeklődését az Alfa Romeo iránt, sőt, egyszer nyilvánosan le is nyilatkozta, mennyire flottul tudna illeszkedni a márka a Volkswagen-portfólióba. Annak idején – 2011-ben – úgy tervezte, hogy az Alfa a Porsche védnöksége illetve vezetése alá esett volna, csakúgy, mint a Lamborghini az Audi alá. Piech álma azonban sosem vált valóra és bár 2018 óta nem vesz részt aktívan a VW-vezetésében, de Piech azonnal felvette a kapcsolatot Herbert Diess-el azzal, hogy az FCA új vezetőjével – Mike Manley-vel – beszéljen erről. Most pedig, hogy az FCA-részvényesei szóvá tették, hogy érdemesebb lenne eladni a márkát, mintsem selyemzsinóron felakasztani, akkor

Diess mindezt meg is tette és a válasz egy egyértelmű „nem” volt, pedig szinte biztos, hogy az Alfa QV és a Giorgio padlólemez kombinálva az Audi vagy a Porsche minőségével és technológiai know-how-jával egy sokkal életképesebb jövőképet biztosítana az olasz márka számára, mint a szinte biztos, lassú elmúlás. Talán a Stellantisnál is megértik ezt és hajlandóak lesznek túladni a márkán és a Volkswagennél még meglesz a hajlandóság a vételre. Valahová ez a történet biztosan kifut majd, kérdés, hogy hová.