Hatékonyabb üzemanyagcellás hibrid a Hyundaitól

A januári Las Vegas-i elektronikai expóra kap majd nevet a Hyundai SUV-tanulmánya, amely az üzemanyagcellás megoldást egyesíti az elektromos hajtás előnyeivel. A második generációs FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle) 800 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik.

Nem kell még leírni az üzemanyagcellás technológiát. Igaz ugyan, hogy az utóbbi időben a villanyhajtás olyan rohamosan terjed, hogy talán úgy tűnt: fuccs a hidrogénes rendszereknek, és rajtavesztettek azon gyártók, amelyek jelentős pénzeket öltek az ezekkel folytatott kísérletekbe – de ez tévedés. A Hyundai most bemutatott újdonsága a két hajtáslánc kombinációját ötvözi. A hivatalosan még el sem nevezett tanulmányautó (amely dél-koreai leleplezése után majd a Las Vegas-i elektronikai expón debütál a nemzetközi közönségnek) a gyártó szerint 800 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik. Üzemanyagcellája 60 százalékos hatékonysággal működik – ami jó kilenc százaléknyi előrelépés a korábban bemutatott ix35 FCEV-nél, amely 594 kilométert volt képes megtenni egy töltéssel. Ráadásul az autó immár jóval hűvösebb időben, akár mínusz harminc fokos hidegben is használható. A második generációs FCEV 163 lóerős teljesítménye jó 20 százalékkal több, mint amit elődje adott le. Bár a most bemutatott SUV még nem sorozatgyártás-érett, de a néhány hónap múlva Las Vegasban leleplezendő, akkor már névvel is rendelkező változat már az lesz, hiszen a dél-koreai gyártó tervei szerint jövőre már forgalmazzák az autót. 2020-ig pedig nem kevesebb, mint 14 eco-modellt szeretnének kínálni (a szintén a konszernhez tartozó Kia palettájával együtt).