700 ló, 35 centis rugóút, maradhat?

A Ford meghatározó alak az autózás minden terén. Manapság az egyik legnagyobb versengést a performance pick-up kategóriánál láthatjuk, ahol számos neves gyártó próbálja túllicitálni egymást. Ezen kategória legújabb és talán legpotensebb kihívója az F-150 Raptor R.

A Ford tavaly mutatta be a harmadik generációs F-150 Raptor modelljét, ami nem kápráztatta el a közönséget, hiszen mindenki a NAGY durranásra várt. 2022-ben pedig meg is kapták, amire vágytak. Az formaterv nem sokban változott, hiszen az igazi erénye ennek az autónak, ami miatt odakerült az R betű, az a motortérben, illetve a felfüggesztésnél található.

A Raptor R egy 5.2 literes, kompresszoros V8-at kapott, ami nem kevesebb mint 700 lóerőre képes, amivel már ténylegesen a performance pick-up kategóriába sorolandó. A motort, amire az autó szíveként hivatkoztak, a fordulatszám közép-felső tartományára lett optimalizálva.

A rugózás terén is parádésan teljesít a kocsi, elöl 33cm, hátul 35cm a rugóút. Aktív szenzorokkal felszerelt, többcsatornás Fox lengéscsillapítók találhatók benne, a hozzá tartozó rugókkal természetesen.

Több helyen is megerősítették az alvázat, hogy igazán jól bírja a nagy tempóval való haladást rossz minőségű úton, illetve az ugratást. Az első féltengelyeket is robusztusabbá kellett tenni, hiszen a megnövekedett teljesítmény miatt erre is szükség volt.