Nem köti többé előfizetéshez az ülésfűtést a BMW

A BMW még tavaly jelentette be, hogy bevezeti az előfizetési rendszert az autóiban. Olyan funkciókat is ehhez kötöttek, amik eleve megvoltak már a járgányokban. Ez nem tetszett a felhasználóknak, ezért most meghátrálnak az ügyben a bajorok.

Az autóipar sokféle tekintetben komoly átalakulásokon megy keresztül. Sorra bukkannak fel az európai szemmel eddig nem ismert, többnyire kínai márkák, a nagy európai cégek éppen fejest ugranak a villanyosításba, a digitalizáció pedig egyre komolyabb mértékben van jelen a négykerekűek világában is. Ez utóbbi jelenség egyik megnyilvánulása az előfizetési-rendszerek megjelenése is, azaz most már egyre több gyártó kínál utólag pénzért aktiválható funkciókat a modelljeikhez.

A BMW tavaly lépett erre az útra, amikor is bejelentette, hogy előfizetéses alapon tesznek elérhetővé bizonyos funkciókat. Olyanokat is, melyek nem az applikáció-rendszer részét képezik, hanem már eleve meglévő funkcióként vannak jelen az autókban. Példa? Az ülésfűtés!

Most viszont Pieter Nota, a márka marketing és értékesítési igazgatója bejelentette, hogy nem folytatják ezt az üzleti modellt, azaz kiveszik az előfizetési rendszerből az olyan, gyártás folyamán már beszerelésre kerülő funkciókat, mint például a már említett ülésfűtés. Mi a változás oka? A felhasználók negatív visszajelzése.

„Többé nem értékesítjük ezzel a módszerrel az ülésfűtést. Mostantól vagy van, vagy nincs a kocsiban, de nem lehet havonta váltogatni ezt. Egy különleges szolgáltatásként akartuk bevezetni a dolgot, de a vásárlók visszajelzései nem voltak túl jók. Sokan úgy érezték, hogy duplán fizetnek, de természetesen ez nem igaz. Viszont én mindig azt mondom, hogy nagyon fontos az érzés, ezért nem lesz előfizetéses ülésfűtés.”- magyarázta el Nota a helyzetet az Autocar Magazinnak, majd hangsúlyozta, hogy természetesen a szoftveres és a szolgáltatás előfizetések továbbra is megmaradnak.