Áramvonalas szedánt villantott egy kínai gyártó

Kimondottan áramvonalas és futurisztikus megjelenést kapott a Wuling legújabb autója, mely először hibrid formában lesz elérhető, de már készül a tisztán elektromos kivitel is.

A kínai Wuling eddig többnyire az apró méretű és jellegzetes kocka dizájnnal felvértezett városi modelljeiről volt híres Ázsiában, most viszont, hogy felzárkózzanak a többi kínai gyártóhoz, piacra dobtak egy nagyobb méretű szedánt is. A kocka már a múlté, egy kimondottan áramvonalas autó képe rajzolódott ki mostanra.

Ezt alátámasztja az is, hogy a Xing Guang légellenállási együtthatója 0.228-ra tehető, ami már-már a laposabb sportkocsik esetében ismert értékeket is megközelíti. Mindezt az áramvonalasságot leginkább a Kia által használt dizájnelemekkel bolondították tovább, azaz megjelenik a kocsi elején végigfutó LED csík, illetve a lökhárító két szélébe integrált fényszóróház is. Hátul leginkább az EV6 sajátosságait találhatjuk meg.

A belső tér modern és minőségi hangulatot áraszt, az összképet a lapított kormány és a két méretes kijelző határozza meg, melyek közül az egyik a műszeregységet képviseli, míg a másikkal az infotainment rendszer irányítását oldhatjuk meg.

Hajtást tekintve egyelőre csak egyetlen hibrid megoldást kínálnak a kínaiak, de azért mégis akad némi variálhatóság. Az 1,5 literes benzines erőforrás és az elektromos motor minden esetben 177 lóerős összteljesítménnyel bír, de az elektromos rendszerhez kapcsolódó akkumulátor mérete változtatható. Ez alapáron (88 ezer kínai juan, azaz nagyjából 4,3 millió forint) 9,5 kWh teljesítménnyel bír, mely 70 kilométeres tisztán elektromos haladást tesz lehetővé, de a csúcsváltozathoz (105 ezer kínai juan, azaz körülbelül 5,1 millió forint) már egy 20,5 kWh-s akksi jár, mellyel akár 150 kilométert is elautózhatunk a benzines erőforrás életre keltése nélkül.

A gyáriak közleménye szerint a modellpalettára jövőre megérkezik a teljesen elektromos változat is, ám ennek a specifikációi egyelőre nem ismertek.