Visszatér a versenypályákra a Jaguar

Elektromos versenyautóval tér vissza a versenyzéshez a Jaguar gyári csapata, amely a Formula E sorozat harmadik szezonjában indul majd jövő ősszel.

Több mint egy évtizedes kihagyás után a Jaguar ismét gyári csapattal tér vissza a formula-versenyzésbe. 1999-ben a márka akkori tulajdonosa, a Ford vásárolta meg a Stewart Grand Prix csapatát, majd 2000-ben Eddie Irive és Johnny Herbert párosával indított a Formula–1-ben a Jaguar Racing, ahol később Pedro de la Rosa és Mark Webber is megfordult versenyzőként, Niki Lauda pedig csapatfőnökként. A Cosworth motorokat használó csapat öt szezonja során nem igazán tudott sikeres lenni, egyetlen győzelmet vagy első rajtkockát sem szereztek, a legjobb eredményük a harmadik hely volt, amelyet Irvine szerzett meg két alkalommal. 2004-ben a szezon végén ezért eladták a csapatot, amelynek vevője a Red Bull Racing nevet adta, ez azonban már egy másik történet…

A Jaguar most tér vissza a formula-versenyzéshez, igaz, ezúttal nem a Formula–1-ben, hanem az elektromos versenyautókat szerepeltető Formula E bajnokságban, ahol a harmadik szezonra neveztek jövő ősszel, a technológiai partnerük a Williams lesz. Nick Rogers, a Jaguar vezető fejlesztőmérnöke szerint a versenyzés során szerzett tapasztalatokat a sorozatgyártású autóknál is hasznosítják majd, ahol a jövőben egyre nagyobb szerepet kapnak az elektromos hajtásláncok, Rogers szerint ugyanis a következő öt évben többet fejlődnek majd az autók, mint az elmúlt harminc évben. A Jaguar mellett ezért több más gyártó is részt vesz a Formula E-ben, így a DS, a Renault és a Mahindra, de a német ABT tuningcég és az elektromos sportkocsijáról ismert Venturi csapata is indul.