Visszafogott hatótávval, de megkapó külsővel mutatkozott be az első elektromos Mazda

A Mazda végre lerántotta a leplet az első elektromos modelljéről, mely a várttal ellentétben nem csupán egy négyajtós kupé, hanem egyben egy SUV is.

A Mazda a Tokiói Autószalonon leplezte le az első tömeggyártásra érett elektromos modelljét, az MX-30-at. Ez egyben meglepő fordulatot hozott magával, ugyanis kiderült, hogy a beharangozók alapján részben rosszul tippeltünk arra, hogy egy sima négyajtós kupé lesz belőle, mert bizony ez egy kettő és két fél ajtós SUV kupé.

Formáját tekintve felfedezhető benne a Kodo irányzat, ám sok elem teljesen új. Ezzel kapcsolatban a gyártó már korábban elmondta, hogy az MX-30 nem csak a villanyos hajtást hivatott bevezetni a palettába, hanem bizony az új dizájnelveket is, mely ismét tartalmazza az RX-8 esetében megismert hátra nyíló hátsó ajtókat.

A legfontosabb rész egyértelműen a burkolatok alatt rejtőzik. Egészen fontosan a 145 lóerős elektromotorról és a 35,5 kWh-s akkumulátor csomagról van szó, ami egyértelművé teszi, hogy az SUV megjelenés ne tévesszen meg senkit, ez bizony egy városi elektromos autó, ma már elég visszafogottnak mondható 200 kilométeres hatótávval.

Mivel a Mazda már korábban beszélt arról, hogy a Wankel-motor, mint hatótáv növelő megoldás térhet vissza a kínálatba, így nem kizárható, hogy a későbbiekben csatlakozik a palettába a REX kivitel is.