Veszteséggel zárta a félévet a Volvo

A tavaly még abszolút stabil nyereséggel büszkélkedő Volvo komoly mértékben érezte meg a koronavírus hatását. 

Ha valaki, akkor a Volvo nem igazán panaszkodhatott anyagi tekintetben az utóbbi években. A 2010 óta a Geely fennhatósága alá tartozó svéd márka ugyanis évről évre nyereséges időszakot számolhatott el. Egészen odáig jutottak, hogy tavaly az első félévben több mint 340 ezer autót értékesítettek világviszonylatban, ami bizony 3,4 milliárd svéd korona profitot eredményezett.

Ezzel szemben sajnos a koronavírus járvány hatására csak 260 ezer új Volvo talált gazdára az idei első félévben, ami 1,1 milliárd korona (123 millió dollár) veszteséget jelent számszerűsítve.

Természetesen ez még nem fogja tönkre vágni az amúgy továbbra is stabil háttérrel rendelkező márkát, de azért valószínűleg jól sem esett nekik a szemmel látható bevétel kiesés. A márka képviselői a második félévben jelentős értékesítés fellendülésre számítanak. Bár korábban felmerült, hogy a tehergépjármű szegmensben lehetnek elbocsátások, ezt a gyártó még nem erősítette meg, és remélhetőleg nem is fogja már.