Vége lett a Land Rover Defendernek

Közel hét évtized után véget ért a klasszikus Defender pályafutása, a Land Rover befejezte a legendás terepjáró gyártását, néhány éven belül számíthatunk az utódjára.

68 év után véget ért az eredeti Land Rover Defender gyártása. Igaz, a mára már jól ismert Defender elnevezés csak 1991-től kezdődően különbözteti meg a modellt, hiszen a gyártás 1948-as kezdetén ez volt a Land Rover egyetlen típusa. A kínálat csak 1970-ben bővült, amikor bemutatkozott az első luxusterepjáró, a Range Rover, majd a piac első szabadidő-autója, a Discovery érkezésével volt szükség a Defender névvel jelölni az eredeti modellt. A folyamatos modernizálás ellenére a klasszikus típusnak már meg voltak számlálva a napjai, évek óta tudni lehetett, hogy a Land Rover hamarosan befejezi a gyártását, de ez a nap csak most jött el. Az utódját a hírek szerint már fejlesztik, de a legkorábban csak 2018-ban mutathatják be.

A Defender pályafutásának végén három különleges, limitált példányszámú búcsúszériát kínál a rajongóknak a gyártó. A legdrágább a Defender Autobiography Edition, amelyet minden elérhető extrával felszereltek. A fekete-szürke fényezésű Land Rover igazi luxusterepjáróvá vált, ennek megfelelően a teljesítményén is növeltek, a 2,2 literes turbódízel ugyanis 122 helyett 150 lóerőre képes. Az utasteret a típustól szokatlan módon finom bőrrel borították, így ezt a változatot inkább városi használatra szánhatták.
A modern kalandoroknak kínálják a Defender Adventure Edition modellt, a narancssárga fényezésű terepjárót ugyanis minden olyan felszereléssel ellátták, amely nélkülözhetetlen a világ körüli túrákon. A kerekekre terepgumik kerültek, a karosszéria alját beburkolták, a légszűrőházat pedig magasra vezették ki, hogy a vízen való átkelés se okozzon gondot. A tetőre csomagtartó került, amit a hátul lévő létrán lehet megközelíteni.
A legkülönlegesebb a három közül a Defender Heritage Edition, amely a típus ősét idézi fel. Annak ellenére, hogy műszakilag megegyezik a ma kapható modellel, a világoszöld fényezése, fehér teteje és a hűtőmaszkja is az ősi Land Roverekére hasonlít. A Heritage Edition érdekessége még, hogy több helyen is megjelenik rajta a HUE 166, amely a legelső sorozatgyártású Land Rover rendszáma volt.