V6-ossal újul meg az Amarok

Új külseje mellé erős hathengeres motort kapott a Volkswagen platós terepjárója, a ráncfelvarráson átesett Amarok, amely így már akár 224 lóerős is lehet.

2009-ben mutatta be platós terepjáróját a Volkswagen, az Amarok azóta tagja a főleg japán márkák által uralt pick-up kategóriának. A németek most látták elérkezettnek az időt arra, hogy ráncfelvarrásnak vessék alá a típust. Ugyan egy haszonjárműről van szó, de a pick-up modellek egyre keresettebbek a nem professzionális felhasználók körében, ezért a Volkswagen tervezői még divatosabbá tették az Amarok külsejét. Új hűtőmaszkot és lökhárítókat terveztek hozzá, és a korábbinál nagyobb méretű kerekek is rendelhetőek.

A legnagyobb újdonságot azonban a motortérben találjuk, amivel egy korábbi kritikára válaszolt a Volkswagen. Az Amarok ugyanis az európai piacon eddig csak a 2.0 TDI különböző változataival volt kapható, miközben a konkurensei ennél nagyobb lökettérfogatú motorokkal készülnek. Most már a német platósnak is van nagy motorja: bemutatkozott az Amarok 3.0 V6 TDI. A csúcsváltozata 224 lóerős teljesítményre képes, 550 Nm nyomatékát pedig már 1500-as fordulatszámon leadja. A V6-os ezen kívül 163 és 204 lóerős kivitelben is kérhető. 4Motion kivitele kézi sebességváltó esetén alapesetben hátsókerék-hajtású, és kívánságra kapcsolódnak be a hajtásba az első kerekek, míg a nyolcfokozatú automatát választók állandó összkerékhajtást kapnak.