Újabb részletek a Volvo leendő kompakt SUV-járól

Háromhengeres alapmotorokat kapnak a Volvo leendő új 40-es sorozatának modelljei, amelyek között bemutatkozik a svédek első kompakt SUV-ja is, az XC40-es.

Jövő tavasszal, a genfi autószalonon mutatkozik be a Volvo újdonsága, az XC40, amellyel a gyártó a kompakt SUV-ok egyre népszerűbb kategóriájába kíván belépni. A 2018-ban piacra kerülő típus előfutárát, a Concept 40.1 nevű tanulmányautót már idén tavasszal bemutatták, ez elég jól jelzi, milyen irányba halad a Volvo dizájn-filozófiája az új szegmensben. Az Autocar magazin gyári forrásokra hivatkozva jó néhány részletet szellőztetett meg róla a napokban. A brit autós szaklap információi szerint a 40.1-es ugyanarra a padlólemezre épül majd, mint amelyikre az ötajtós lépcsőshátú és majd kombi változatban is megjelenő testvérmodellje, a 40.2-es, amely a mostani 40-es sorozatot váltja majd le. Ebből készül majd emelt hasmagasságú cross country változat is. A modellsorozat alapmotorja egy új fejlesztésű 1,5 literes háromhengeres benzines és egy ugyanakkora dízel lesz, amelyet a néhány éve megjelent kétliteresekből alakítanak ki. A csúcsváltozat 180 lóerős turbós lesz, és az XC40-esből biztosan készül majd tölthető hibrid változat is, amely hozzávetőleg 50 kilométert lesz képes tisztán elektromos hajtással megtenni. A hajtáslánc alapjait a mostani XC90-esből ismerhetjük, vagyis a robbanómotor az első kerekeket hajtja, míg a 74 lóerős elektromos egység a hátsó kerekek hajtásába kapcsolódik be, így lesz 4 x 4-es a rendszer. A T5 Twin Engine nevű csúcsváltozat esetében több mint 250 lóerős XC40-es nem csak nagyon fürge lesz, de a gyártó szerint a kategória legzöldebb modellje is.