Új Mercedes S-osztály: van hová fokozni

Folyamatosan szivárognak ki az új W223 kódjelű luxuslimuzin részletei, ezúttal a guruló wellnessközpont jegyében.

A Mercedes legnagyobb limuzinja mindig is a luxusról és a kényelemről szól, de 2020-ra azért lassan egyre nehezebb valami olyasmivel előrukkolni e téren, amit még ne ismernénk. Stuttgartban azonban lapot húztak 19-re és megszületett az energizáló kényelem 2.0 és a fedélzeti virtuális edző.

2021-Mercedes-Benz-S-Class-interior-15

Az öt komfortprogram sokféle vizuális animációt, illatot, masszázsprogramot, fény- és hangeffektet kombinál a stressz csökkentésére vagy a fáradt vezető felrázására. A virtuális edző pedig személyre szabott edzéstervvel kedveskedik.

2021-Mercedes-S-Class-Interior-2

A rendszer alapja az a sokat kritizált – és hát valljuk be, nem túl ötletes – hatalmas érintőképernyő, amely a középkonzolon került elhelyezésre. Mivel szinte minden funkció ideköltözött, így a beltér még letisztultabb, minimalistább tud lenni, csökkentve ezzel a vizuális stresszt. A Mercedes ígérete szerint a központi rendszer kezelése intuitív és könnyű lesz, de ebben nagymértékben hagyatkoznak az MBUX mesterséges intelligenciára, amely azonban magyarul még egy jó ideig nem fog tudni, így a felhasználók kénytelenek lesznek valamelyik elterjedtebb nyelven kommunikálni vele. A gép képes értelmezni a bejövő adatokat és ezek alapján beállítani számunkra a kényelmes üléspozíciót, kormányt illetve a visszapillantó-tükröket. Természetesen a nyakfűtés is alkalmazkodik testalkatunkhoz.

2021-Mercedes-S-Class-Interior-9

Az energizáló kényelem kifejezést a kifutó S-osztálynál vezették be, ennek továbbfejlesztett változata lesz a komfort kulcsa az új S-osztályban, ahol nem kevesebb, mint 250 LED gondoskodik arról, hogy pihentető legyen a vezetés. Fényjáték, végtelen változatú színátmenet, az öt monitor mindegyikén egyedi animációk is segítenek abban, hogy ellazuljunk, vagy feldobódjunk, ha fáradtak vagyunk. Természetesen a szellőzőrendszerből ilyenkor változatos – a hangulathoz illő – illatok kerülnek a levegőbe.

Az egyéni edzéstervet az autó a karunkon hordott fitnessz-karszalag vagy a telefonunkba letöltött alkalmazásból kinyert adataink alapján állítja össze, ha kell, akkor akár mind a négy ülőhelyre egyedi módon. Természetesen az MBUX már mind a négy helyről vezérelhető lesz.

2021-Mercedes-S-Class-Interior-1

Az ötféle program már az alapváltozattól elérhető lesz, de nyilván a maximális komfortért felárat kell majd fizetni, bár nem hisszük, hogy a fapados verzió önmagában ne ütné meg a komfortmércét, amely az S-osztállyal egy újabb szintre emelkedik majd.