Új koncepció a múlt előtt tisztelegve, avagy itt az Audi RS6 GTO tanulmány

Az Audi igencsak múltba merengős kedvében van mostanság, ami érthető is, hiszen idén 40 éves a legendás Quattro hajtásuk. A 40 darabos példányszámban készülő ünnepi TT RS után most bemutattak egy tanulmányt is, RS6 alapokon.

Pontosan negyven éve annak, hogy az Audi először bemutatta a mai napig jól csengő Quattro összkerék-meghajtási rendszerét, mely az elmúlt évtizedekben nem csak az utcai autók világában szerzett előkelő helyet a négykarikás márka számára, hanem számtalan sikeres és ikonikus versenyautó is ennek a technológiának köszönhetően írta be magát a történelemkönyvekbe. Az egyik ilyen az 1989-es Audi 90 Quattro IMSA GTO, melynek legendája előtt a gyáriak most egy tanulmányautóval tisztelegnek.

Az IMSA GTO egy kimondottan erős versenyautó volt, mellyel majdnem megnyerte a 89-es bajnokságot az Audi. Egészen pontosan hét futamot nyertek abban az évben a 13-ból, viszont az első két versenyre még nem készült el teljesen a kocsi, ami miatt jelentős ponthátrányba került a német gyártó. A meghajtásról egy öthengeres benzines egység gondoskodott, mely egy gigantikus KKK turbóval megtámogatva 700 lóerőt volt képes leadni.

Szóval pontosan ennek a kocsinak állít emléket az az RS6 GTO tanulmány, mely minden egyes porcikájában visszautal a legendás ősére. A festése, a szélesítése, a hűtőrács kialakítása és szinte minden apróság az eredeti versenygép eszmeiségét szem előtt tartva készült el, és még az alacsony légellenállást biztosító „turbó” felniket és az oldalt kivezetett kipufogót sem felejtették le a gyáriak.

A belső tér tipikus versenyautós benyomást kelt, van például komplett bukócsövezés, karbonszálas műanyagból készült versenyülés és a pilótát oldalról védő háló is.

Arról nem árultak el semmit a gyáriak, hogy a motort milyen kezelésnek vetették alá, de ez abból a szempontból nem is lényeg, hogy az RS6 GTO csupán egy ünnepi koncepció, további szerepe nincs és értékesíteni sem fogják.