Továbbra is a Toyota a hibridezés legjobbja, már 15 millió ilyen autót értékesítettek világszerte

A Toyota továbbra is magabiztosan uralja a hibrid piacot. Erre mutat rá az a tény is, hogy a gyártó immár 15 milliós értékesítés felett jár ebben a kategóriában.

A Toyota 1997-ben a Prius első generációjával lépett be a hibridezés világába. A siker nem maradt el, ugyanis hiába a megosztó forma, a vásárlók rajongtak a benzines-elektromos járgányokért. Ennek is köszönhető, hogy 2013-ban már elérték az 5 millió darabos hibrid értékesítést, ráadásul a „roham” még csak ez után indult meg.

A japánok ugyanis elkezdték bővíteni a palettát, aminek köszönhetően a 10 milliós értékesített példányszámra már csak négy évet kellett várni, azaz 2017-ben már meg is volt a kerek „lélektani és lehengerlő” határ átlépése. Most pedig 2020-ban ott tartunk, hogy már a 15 milliós mennyiséget is sikerült átlépni világszerte, amit nem csak a megbízható és kiforrott technikának, hanem a legtöbb tagot számláló hibrid palettának is köszönhetnek a Toyotások. Egészen pontosan jelenleg ha a Lexus kínálatát is belevesszük és nem válogatunk piacok között, akkor 44 darab benzines-elektromos autót kínálnak a japánok .

„A kiugró hibrid értékesítéseknek köszönhetően a Toyota a legjobb úton jár, hogy megfeleljen az európai emissziós szabványoknak az elkövetkező években is. Mindezek mellett a hibridjeink kiváló használati értékkel bírnak, városi körülmények között akár az elektromos autók alternatívájaként is lehet rájuk tekinteni”- mondta az egyik gyári képviselő.