Tovább dolgozik az Audi a hidrogénhajtáson

Sorozatgyártásra késznek tűnő hidrogéncellás tanulmányautóval rukkolt elő az Audi a detroiti autószalonon.

A korábban bemutatott e-tron quattro conceptre hajaz külső megjelenésében az Audi Detroitban bemutatott újdonsága, az üzemanyagcellás h-tron tanulmányautója. A spekulációk szerint szinte sorozatgyártásra érett modellnek tűnő hidrogénhajtású változat az e-tron struktúrájára épül és annak akkumulátorcsomagját és elektromos hajtásláncát örökölte. A gyártó szerint a legújabb eljárások alkalmazásának köszönhetően mindössze 4 perc alatt feltölthető autó több mint 500 kilométeres utat képes megtenni egy tankkal, és 7 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h tempóra. A tanulmány alapján gyártandó végleges változat a cég tervei szerint 2020-ban kerülhet a szalonokba. Addig is készül azonban jó néhány példány a járműből, amelyekre intenzív tesztelési időszak vár. A rendszer egyik érdekes műszaki újdonsága a 700 báros nyomásnak is ellenálló, három szénszálas hidrogéntartály, amely összességében 330 független cellát tartalmaz. A 95 Celsius fokon (tehát a negyedik generációs üzemanyagcellás Audi A7 h-tron prototípusnál 15 fokkal magasabb hőmérsékleten) üzemelő rendszer 150 lóerős (110 kW) teljesítményt biztosít az autó hajtására. A rendszerhez kapcsolódik egy 1,8 kWh teljesítményű lítium-ionos akkumulátor, amely a hátsó ülések alatt kapott helyet. Ez rövid időre plusz 100 kW-os (136 lóerős) teljesítményt biztosít az első és a hátsó tengelyt hajtó két elektromos motor számára.