Szinte versenyautó a Mercedes-AMG GT R

Az előzetes után immár hivatalosan is bemutatkozott a Mercedes-AMG GT legújabb és egyben legerősebb változata, a szinte már versenyautós AMG GT R.

Számítani lehetett rá, hogy a Mercedes-AMG GT legsportosabb változata felülmúlja majd az eddigi kiviteleket, de arra nem, hogy ennyivel. Az AMG GT R megjelenése ugyanis szinte a versenyautókat idézi a hatalmas első légbelépő nyílásaival és méretes hátsó szárnyával. A Nürburgring nevére utaló zöldpokol-színűre fényezett karosszéria hátul 5,7 centiméterrel szélesebb is az alapmodellnél, a hűtőmaszk függőleges rácsozása pedig az AMG GT3-as versenyautó mellett az 1952-es 300 SL versenyautót is felidézi, amely a mexikói Panamericana futamon indult. 19 colos első kerekeire 275/35 ZR19, 20 colos hátsóira 325/30 ZR20-as Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsok kerülnek.

Az AMG GT S-ből ismerős 4 literes, biturbó V8-as motor teljesítményét 510-ről 585 lóerőre növelték, a legnagyobb nyomatéka pedig 650 helyett 700 Nm, amely 1900 és 5500 közötti fordulatszámon érhető el. Számos extra eleme ellenére az AMG GT R még 90 kilogrammal könnyebb is, mint a GT S, több része ugyanis szénszálas anyagból készült. Ha pedig a karbon-kerámia fékeket is megrendeljük, akkor még nagyobb a súlyelőny, hiszen azok 16 kilogrammal könnyebbek az acéltárcsáknál. A karosszéria része az aktív aerodinamika, egy első légterelő Race módban 80 km/óra felett 40 mm-rel lejjebb mozdulva növeli az első rész leszorító erejét.

Az AMG GT R ezzel 3,6 másodperc alatt gyorsul fel nulláról százra, két tizeddel hamarabb, mint az 510 lóerős AMG GT S, a végsebessége 318 km/óra. A zöld szörnyeteget a goodwoodi sebességfesztivál látogatói tekinthetik meg először, természetesen menet közben is.