SUV és kombi is egyszerre a Citroen új zászlóshajója

Több kategória stílusjegyeit viseli magán a Citroen legújabb nagy dobása, a komfortos közlekedésre kihegyezett C5 X modell.

Nagy várakozás előzte meg a Citroen hétfő délelőtti nagy leleplezését, hiszen nem kevesebbet ígértek a franciák, mint hogy felhelyeznek ezzel egy eddig sosem látott, teljesen új modellt a palettára. Természetesen tartották az ígéretüket, nem egy ráncfelvarrásnak vagy generációváltásnak lehettünk tanúi, hanem bemutatkozott a C5 több kategóriát is érintő változata.

A C5 X-et elég nehéz tehát bekategorizálni. Első pillantásra azt hinnéd, hogy egy újabb crossover, ám ahhoz túlzottan nyújtott a formája. Kombinak pufi, szedánnak pedig méretes a hátsója. Akkor most miről is van szó? Egy 4,8 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,4 méter magas öszvérről, melynek 2,7 méteres tengelytávja tágas belső terekkel kecsegteti az érdeklődőket.

A belső térben modern elemekkel vegyül a letisztultság, azaz a műszerfal egyhangúságát csak a digitális kijelzők és a középső rész már-már mai szemmel zsúfoltnak tűnő egysége töri meg. A franciák a márkára jellemző kényelmet is igyekeztek megtartani, aminek egyik eszköze például az új „Advanced Comfort” ülés, mely tovább gondolt párnázattal teszi pihentetővé a hosszabb utazásokat is.

Szintén a kényelemre és a lágy rugózásra van kihegyezve a C5 X futóműve is, mely magasabb felszereltségi szint esetén aktív, három különböző módon programozható lengéscsillapításra cserélhető természetesen sportosabb beállításokkal is.

A motorpaletta konnektoros hibrid és hagyományos benzines egységekből épül fel, a kínálat csúcsát pedig az 1,6 literes erőforráson alapuló PHEV változat jelenti majd 225 lóerős összteljesítménnyel és akár 50 kilométeres tisztán elektromos hatótávval. A hivatalos árlista egyelőre nem publikus.